Zo'n 500 km probleemloos gereden met de nieuwe dynamo.
Inmiddels het volgende probleempje met de blauwe cabrio.
Het begon met een zware brom zachtjes op de achtergrond uit het vooronder.
Nu toegenomen tot een zware hinderlijke brom, die harder wordt, naarmate de snelheid toeneemt.
Hinderlijk vanaf 80 km/uur.
Geluid lijkt wat op een zware elektrische grasmaaier (2200 Watt)
Bij 100km/u versn. bak in zijn vrij en stationairloop, dan blijft het gebrom even sterk aanwezig.
Auto op de brug gehad. Niks kunnen vinden.
Remmen doen het goed, trillen niet en voel ook geen trilling op het rempedaal.
Wel redelijk wat lekkage bij keerring versn. bak lange as-kant, maar niet drooggestaan (bij ons tenminste)
Hand op de carterpan, motor op 4000 rpm in zijn 4 op de brug resulteert in een duidelijk voelbare en hoorbare zware trilling.
Conditie auto: 230000 km-stand, slecht onderhoud gehad, veel aan gerommeld, maar al wel 2000 km zonder deze trilling mee gereden.
Auto rijdt verder ook prima. De hele ophanging lijkt me ook niet van invloed, omdat de auto stil op de brug niet anders reageert dan op de weg.
Iemand een suggestie?[COLOR="Silver"]
========== Post samengevoegd op 18:01 ========== De vorige post was op 17:47 ==========
[/COLOR]Google wenkt richting een wiellager. Zelf nog nooit een wiellager kapot gehad en dus geen idee hoe dat klinkt. Dit is dan ook de eerste Peugeot boven de 2 ton aan km's.
Inmiddels het volgende probleempje met de blauwe cabrio.
Het begon met een zware brom zachtjes op de achtergrond uit het vooronder.
Nu toegenomen tot een zware hinderlijke brom, die harder wordt, naarmate de snelheid toeneemt.
Hinderlijk vanaf 80 km/uur.
Geluid lijkt wat op een zware elektrische grasmaaier (2200 Watt)
Bij 100km/u versn. bak in zijn vrij en stationairloop, dan blijft het gebrom even sterk aanwezig.
Auto op de brug gehad. Niks kunnen vinden.
Remmen doen het goed, trillen niet en voel ook geen trilling op het rempedaal.
Wel redelijk wat lekkage bij keerring versn. bak lange as-kant, maar niet drooggestaan (bij ons tenminste)
Hand op de carterpan, motor op 4000 rpm in zijn 4 op de brug resulteert in een duidelijk voelbare en hoorbare zware trilling.
Conditie auto: 230000 km-stand, slecht onderhoud gehad, veel aan gerommeld, maar al wel 2000 km zonder deze trilling mee gereden.
Auto rijdt verder ook prima. De hele ophanging lijkt me ook niet van invloed, omdat de auto stil op de brug niet anders reageert dan op de weg.
Iemand een suggestie?[COLOR="Silver"]
========== Post samengevoegd op 18:01 ========== De vorige post was op 17:47 ==========
[/COLOR]Google wenkt richting een wiellager. Zelf nog nooit een wiellager kapot gehad en dus geen idee hoe dat klinkt. Dit is dan ook de eerste Peugeot boven de 2 ton aan km's.
Vive le dompteur!
308CC te koop!
308CC te koop!