Hoi,
Ik ben al ongeveer 7 jaar de trotse eigenaar van een peugeot 306 uit 1993.
In de loop der jaren is er natuurlijk het e.e.a. aan gebeurd maar ik heb nu een nieuw probleem.
2 weken geleden ging er een rood lampje branden met STOP en zag ik dat de temperatuur te hoog was (ook daar een lampje dat ging branden).
Natuurlijk meteen de auto aan de kant gezet en een kwartiertje gewacht waarna ik gekeken heb of er nog koelvloeistof aanwezig was.
Dit was toen zo goed als op, ik kon de bodem zien.
Ik vond dit al wat vreemd maar ik heb het toen gelijk bijgevuld (ik heb altijd reserve bij me).
Geen temperatuurproblemen meer gehad, tot vorige week.
Precies hetzelfde probleem, maar ik dacht de vloeistof heb ik een week eerder nog bijgevuld dus dat kan het niet zijn.
Toch wel, hij was weer leeg.
Dus weer een nieuwe fles erin, tot gisteren het probleem weer aanwezig was.
En ja hoor, weer leeg.
Hij moet dus lek zijn ergens (of hij heeft gewoon enorme dorst).
Nu is het probleem dat ik er niet heel veel verstand van heb, maar na een nacht op de parkeerplaats zie ik geen natte plekken.
Kan ik er zelf op de een of andere manier achter komen waar het lekt en wat de lekkage veroorzaakt?
Waar loopt deze koeling allemaal heen etc?
De laatste oplossing zou de garage zijn maar als ik zelf al wat voorwerk kan doen zou dat mooi zijn.
Iemand tips voor mij?
Gr. Kees.
Ik ben al ongeveer 7 jaar de trotse eigenaar van een peugeot 306 uit 1993.
In de loop der jaren is er natuurlijk het e.e.a. aan gebeurd maar ik heb nu een nieuw probleem.
2 weken geleden ging er een rood lampje branden met STOP en zag ik dat de temperatuur te hoog was (ook daar een lampje dat ging branden).
Natuurlijk meteen de auto aan de kant gezet en een kwartiertje gewacht waarna ik gekeken heb of er nog koelvloeistof aanwezig was.
Dit was toen zo goed als op, ik kon de bodem zien.
Ik vond dit al wat vreemd maar ik heb het toen gelijk bijgevuld (ik heb altijd reserve bij me).
Geen temperatuurproblemen meer gehad, tot vorige week.
Precies hetzelfde probleem, maar ik dacht de vloeistof heb ik een week eerder nog bijgevuld dus dat kan het niet zijn.
Toch wel, hij was weer leeg.
Dus weer een nieuwe fles erin, tot gisteren het probleem weer aanwezig was.
En ja hoor, weer leeg.
Hij moet dus lek zijn ergens (of hij heeft gewoon enorme dorst).
Nu is het probleem dat ik er niet heel veel verstand van heb, maar na een nacht op de parkeerplaats zie ik geen natte plekken.
Kan ik er zelf op de een of andere manier achter komen waar het lekt en wat de lekkage veroorzaakt?
Waar loopt deze koeling allemaal heen etc?
De laatste oplossing zou de garage zijn maar als ik zelf al wat voorwerk kan doen zou dat mooi zijn.
Iemand tips voor mij?
Gr. Kees.