Ben benieuwd naar de ervaringen en meningen over de schokdempers onder onze 306'jes
Ik ben bezig een sportieve 306 cabrio op te bouwen. Qua wegligging wil ik geen hard afgeveerde auto, die je krijgt met bijv. Koni-geel. Vond ik leuk en zinvol op de GTI's, die ik gereden heb. Maar niet geschikt bij een cabrio met zijn weke carrosserie.
Aan de voorkant gebruik ik of de originele GTI-veer of een Eibach met 2.5~3 cm verlaging. De bewuste auto (2.0 16V) rijdt nu met zo'n standaard GTI veer i.c.m. de originele demper. Bevalt prima. Een stuk stugger en directer dan het origineel.
Wat ik mij nu afvraag is, wat het effect zal zijn bij gebruik van Koni-rood of een Monroe demper. Dus bij het monteren van een ander merk demper.
Aan de achterkant zit een hulpveer om de boel wat stijver te maken. Verder is de achterkant standaard.
Gr. Willart
Ik ben bezig een sportieve 306 cabrio op te bouwen. Qua wegligging wil ik geen hard afgeveerde auto, die je krijgt met bijv. Koni-geel. Vond ik leuk en zinvol op de GTI's, die ik gereden heb. Maar niet geschikt bij een cabrio met zijn weke carrosserie.
Aan de voorkant gebruik ik of de originele GTI-veer of een Eibach met 2.5~3 cm verlaging. De bewuste auto (2.0 16V) rijdt nu met zo'n standaard GTI veer i.c.m. de originele demper. Bevalt prima. Een stuk stugger en directer dan het origineel.
Wat ik mij nu afvraag is, wat het effect zal zijn bij gebruik van Koni-rood of een Monroe demper. Dus bij het monteren van een ander merk demper.
Aan de achterkant zit een hulpveer om de boel wat stijver te maken. Verder is de achterkant standaard.
Gr. Willart
Vive le dompteur!
308CC te koop!
308CC te koop!