Hoi!
Na 2e paasdag de 2.0 306 Cabrio uit 1997 van m'n vriendin d'r Oma te hebben mogen lenen nu sinds twee weken trotse (tweede) eigenaar van een 5 deurs 306 XT Hatchback uit '99.
1.8-16V met 138.000 op de teller met tot en met ongeveer 3000 kilometer geleden alles afgestempeld door de dealer :)
Het is mijn eerste auto maar dankzij 9 schadevrije motorjaren mag ik toch genieten van 80% no-claim korting.
Meteen al een paar dingen reregeld / besteld / in de korte termijn planning:
In de aanloop naar de koop van deze auto en sindsdien al heel wat info van het forum mogen verzamelen, vooral qua wielmaten en bekende 306 kwaaltjes waren jullie erg behulpzaam
duizendmaal dank daarvoor!
Groeten!
Na 2e paasdag de 2.0 306 Cabrio uit 1997 van m'n vriendin d'r Oma te hebben mogen lenen nu sinds twee weken trotse (tweede) eigenaar van een 5 deurs 306 XT Hatchback uit '99.
1.8-16V met 138.000 op de teller met tot en met ongeveer 3000 kilometer geleden alles afgestempeld door de dealer :)
Het is mijn eerste auto maar dankzij 9 schadevrije motorjaren mag ik toch genieten van 80% no-claim korting.
Meteen al een paar dingen reregeld / besteld / in de korte termijn planning:
- Luchtverfrisser :kotsen:
- ISO aansluiting voor een andere Pioneer radio/CD met AUX (CD wisselaar is leuk, maar Spotify/PodCast Addict is leuker.)
- Nieuw knopje voor de achterruit verwarming (bleek niet alleen een knopje, maar een flinke steekmodule met alles van contactjes tot het lampje, van 't weekend even knutselen)
- Haynes boek
- Vier originele LM Peugeot velgen (cyclones volgens mij) (15" 4x108 ET18 65,1 Naaf diameter, ik heb een hoop geleerd in deze zoektocht) aangezien er nu stalen wielen met Winterbanden bij zitten. (Iemand een goede tip voor 2e hands zomer banden? Er staan zat aanbieders op Marktplaats en Speurders maar misschien heeft iemand een gouden tip in de buurt van Amsterdam.)
- (roestige) steenslag motorkap oplossen.
- deurscharnier links achter helemaal netjes maken (kraakt en piept omdat het stangetje wat de deur in 'stapjes' laat openen en sluiten een beetje vernaggelt is.)
- rechter electrische spiegelbediening fixen (doet nu weinig.)
In de aanloop naar de koop van deze auto en sindsdien al heel wat info van het forum mogen verzamelen, vooral qua wielmaten en bekende 306 kwaaltjes waren jullie erg behulpzaam

Groeten!