(Dames? en) Heren!
Vorige maand de trotse eigenaar geworden van een 306 XT 1.8 16V Hatchback uit '99, aan de bumpers, CV remote e.d. te zien is het een Phase 3. Sinds twee weken zelfs op 15" Lasers met zomerbanden :)
Heb helaas wel een probleem maar jullie kunnen me vast een duw in de juiste richting geven :)
Als ik (met warme of koude motor) wat gas geef (vooral een bocht uitkomend) voel ik de hele auto een beetje schokken. Het voelt een beetje alsof het toerental eigenlijk te laag is voor de versnelling (hoewel ik dan al ruim boven de 2000 rpm zit) mijn eerste ingeving is dat de motorsteunen versleten zijn (blok heeft iets minder dan 140k gelopen, maar aan het NAP rapport te zien zijn het de laatste jaren wat vaker kleinere stukken geweest) in mijn graafacties over het forum lees ik ook vaak dat een stappenmotor een vergelijkbaar gevoel op kan leveren (of heb ik dat verkeerd begrepen?) zo ja hoe kan ik uitzoeken wat in mijn geval het issue is? :)
Vorige maand de trotse eigenaar geworden van een 306 XT 1.8 16V Hatchback uit '99, aan de bumpers, CV remote e.d. te zien is het een Phase 3. Sinds twee weken zelfs op 15" Lasers met zomerbanden :)
Heb helaas wel een probleem maar jullie kunnen me vast een duw in de juiste richting geven :)
Als ik (met warme of koude motor) wat gas geef (vooral een bocht uitkomend) voel ik de hele auto een beetje schokken. Het voelt een beetje alsof het toerental eigenlijk te laag is voor de versnelling (hoewel ik dan al ruim boven de 2000 rpm zit) mijn eerste ingeving is dat de motorsteunen versleten zijn (blok heeft iets minder dan 140k gelopen, maar aan het NAP rapport te zien zijn het de laatste jaren wat vaker kleinere stukken geweest) in mijn graafacties over het forum lees ik ook vaak dat een stappenmotor een vergelijkbaar gevoel op kan leveren (of heb ik dat verkeerd begrepen?) zo ja hoe kan ik uitzoeken wat in mijn geval het issue is? :)