Beste mensen,
Auto: Peugeot 306 XT BJ 1993
Mijn auto verbruikt al sinds de aanschaf (7 jaar geleden) koelvloeistof.
Nu ben ik me toch gaan afvragen of dit wel normaal is.
Ik heb hem daarvoor inmiddels 3x bij de garage gehad.
Volgens hun was de pakking niet lek.
Wel hebben ze een "lek" gevonden in de kachelslangen (topic ook op dit forum).
Deze zijn inmiddels vervangen en het verbruik is daarmee een stuk minder geworden.
Echter verbruikt hij nog wel steeds koelvloeistof.
Ze hebben inmiddels al 3x een drukmeting gedaan bij de garage en er is geen lek aangetroffen.
Dinsdag bellen ze me terug om verder te kijken wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
De olie (en onder de dop etc) ziet er normaal uit en ook de rook uit de uitlaat is normaal (ook volgens de garage).
Ik heb het verbruik eens bijgehouden en met een rolmaat gekeken hoeveel de koelvloeistof zakt bij een x aantal km.
Nu blijkt dat het ongeveer 0,8 (dus bijna 1 cm) zakt bij 400 km.
Opzich kost koelvloeistof niet zoveel (action) maar het gaat om het idee.
En veel hoef ik dan ook niet bij te vullen, het is immers maar een klein scheutje wat erbij moet dan.
Maar toch ben ik eens benieuwd wat jullie hiervan zeggen, want normaal is het volgens mij niet.
Auto: Peugeot 306 XT BJ 1993
Mijn auto verbruikt al sinds de aanschaf (7 jaar geleden) koelvloeistof.
Nu ben ik me toch gaan afvragen of dit wel normaal is.
Ik heb hem daarvoor inmiddels 3x bij de garage gehad.
Volgens hun was de pakking niet lek.
Wel hebben ze een "lek" gevonden in de kachelslangen (topic ook op dit forum).
Deze zijn inmiddels vervangen en het verbruik is daarmee een stuk minder geworden.
Echter verbruikt hij nog wel steeds koelvloeistof.
Ze hebben inmiddels al 3x een drukmeting gedaan bij de garage en er is geen lek aangetroffen.
Dinsdag bellen ze me terug om verder te kijken wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
De olie (en onder de dop etc) ziet er normaal uit en ook de rook uit de uitlaat is normaal (ook volgens de garage).
Ik heb het verbruik eens bijgehouden en met een rolmaat gekeken hoeveel de koelvloeistof zakt bij een x aantal km.
Nu blijkt dat het ongeveer 0,8 (dus bijna 1 cm) zakt bij 400 km.
Opzich kost koelvloeistof niet zoveel (action) maar het gaat om het idee.
En veel hoef ik dan ook niet bij te vullen, het is immers maar een klein scheutje wat erbij moet dan.
Maar toch ben ik eens benieuwd wat jullie hiervan zeggen, want normaal is het volgens mij niet.