Beste heren van het forum,
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een set nieuwe/andere schokdempers.
Het gaat voornamelijk om de voorste. Achter mogen ze ook wel vervangen worden.
Mijn voiture is een Peugeot 306 XSI 5-deurs hatchback uit 1999.
Motor 2 liter 16v XU10J4R RFV.
Kenteken 53-DF-GR.
Nr.APV/PR 07514 81 2 0086
In de afgelopen maanden heb ik al wat fora afgestruind naar informatie. Tips, trucks,
aanbevelingen, koopjes, welke wel en welke juist niet, enz enz. Ook op Engelse fora.
Nu zegt men dat de XSI het onderstel deelt met de GTI-6 en met de HDI90.
Volgens service box heb ik:
AFWERKING SPORT 1
VERING STUGGERE VERING
STABILISATORSTANG ACHTER STABILISATORSTANG A DIAM 24
STABILISATIESYSTEEM VOOR STABILISATORSTANG V DIAM 21
Demper nr zijn:
links 5202s4 of 5208n2
rechts 5202s8 of 5208 n3
achter 5206k6 5206 te
Merktekens voorveer: geel wit groen
De gegevens die op mijn schokdempers voorzijde bijrijderskant staan zijn:
144 7 Peugeot
2624714380 110 22.7 Peugeot
Gegoogeld op bovenstaand levert geen gewenst resultaat.
Codes ingekort zelfde resultaat.
Dus ik geen flauw benul welk een dempers met welk karakter er onder mijn auto zitten.
Want wie weet zijn ze al eens vervangen.
Wat betreft de gewonnen info op internet. Die is legio, nagesproken, persoonlijk, over getypt
enzovoorts. Ik zie tussen alle veerpoten de juiste benen niet meer staan. Bilstein komt algeheel
gezien goed naar voren. Doch schijnen ze in sommige gevallen de voorkant van je auto te verhogen ipv te verlagen. Her en der een positieve ervaring met KYB. Koni is te hard naar het schijnt. Schroefset heb ik geen belang bij. Mono-tube of twin-tube? Goedkope zooi laat maar staan. Sachs is oem en naar verluid een goede keuze. Waarbij ik een voorkeur heb voor de Advantage reeks. Nr's voorkant 200447 200455, achterkant 200898. Mits correct geïnformeerd.
Goed dan, wat ik graag zou willen is sportiviteit en comfort en kwaliteit voor een juiste prijs.
Het mag wat lager dan nu. Zeg een twee drie cm uiteindelijk. Geen idee wat de huidige verlaging is. En wat straffer. Voor dagelijks gebruik. Voor het oog. En voor een sportief stukje rij plezier.
Voor zo'n 500 euro. 700 met wat materiaal erbij max.
Dan zou je uitkomen op de bilstein/eibach b12 set. B8 voorschokdempers en B6 achter.
Eibach verlagings veren die drie cm verlagen.
Eibach E90-70-003-02-20
Bilstein 46-194329
Vertelt u mij eens beste heren wat uw ervaringen zijn met de diverse systemen en merken.
Want ik trek me haast de veren uit de kop. En ik zie dat graag sportief gedempt worden.
Alvast bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groet,
Kerst
Ermelo
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een set nieuwe/andere schokdempers.
Het gaat voornamelijk om de voorste. Achter mogen ze ook wel vervangen worden.
Mijn voiture is een Peugeot 306 XSI 5-deurs hatchback uit 1999.
Motor 2 liter 16v XU10J4R RFV.
Kenteken 53-DF-GR.
Nr.APV/PR 07514 81 2 0086
In de afgelopen maanden heb ik al wat fora afgestruind naar informatie. Tips, trucks,
aanbevelingen, koopjes, welke wel en welke juist niet, enz enz. Ook op Engelse fora.
Nu zegt men dat de XSI het onderstel deelt met de GTI-6 en met de HDI90.
Volgens service box heb ik:
AFWERKING SPORT 1
VERING STUGGERE VERING
STABILISATORSTANG ACHTER STABILISATORSTANG A DIAM 24
STABILISATIESYSTEEM VOOR STABILISATORSTANG V DIAM 21
Demper nr zijn:
links 5202s4 of 5208n2
rechts 5202s8 of 5208 n3
achter 5206k6 5206 te
Merktekens voorveer: geel wit groen
De gegevens die op mijn schokdempers voorzijde bijrijderskant staan zijn:
144 7 Peugeot
2624714380 110 22.7 Peugeot
Gegoogeld op bovenstaand levert geen gewenst resultaat.
Codes ingekort zelfde resultaat.
Dus ik geen flauw benul welk een dempers met welk karakter er onder mijn auto zitten.
Want wie weet zijn ze al eens vervangen.
Wat betreft de gewonnen info op internet. Die is legio, nagesproken, persoonlijk, over getypt
enzovoorts. Ik zie tussen alle veerpoten de juiste benen niet meer staan. Bilstein komt algeheel
gezien goed naar voren. Doch schijnen ze in sommige gevallen de voorkant van je auto te verhogen ipv te verlagen. Her en der een positieve ervaring met KYB. Koni is te hard naar het schijnt. Schroefset heb ik geen belang bij. Mono-tube of twin-tube? Goedkope zooi laat maar staan. Sachs is oem en naar verluid een goede keuze. Waarbij ik een voorkeur heb voor de Advantage reeks. Nr's voorkant 200447 200455, achterkant 200898. Mits correct geïnformeerd.
Goed dan, wat ik graag zou willen is sportiviteit en comfort en kwaliteit voor een juiste prijs.
Het mag wat lager dan nu. Zeg een twee drie cm uiteindelijk. Geen idee wat de huidige verlaging is. En wat straffer. Voor dagelijks gebruik. Voor het oog. En voor een sportief stukje rij plezier.
Voor zo'n 500 euro. 700 met wat materiaal erbij max.
Dan zou je uitkomen op de bilstein/eibach b12 set. B8 voorschokdempers en B6 achter.
Eibach verlagings veren die drie cm verlagen.
Eibach E90-70-003-02-20
Bilstein 46-194329
Vertelt u mij eens beste heren wat uw ervaringen zijn met de diverse systemen en merken.
Want ik trek me haast de veren uit de kop. En ik zie dat graag sportief gedempt worden.
Alvast bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groet,
Kerst
Ermelo

, over klinkers vliegen is er echt niet bij.