Sinds de GTi6 in de Break ligt is de motor steeds wat moeilijker gaan starten. In het begin sloeg 'ie gewoon netjes in een keer aan, nu is het al vaak 10 a 15 seconden doorstarten voordat 'ie aanslaat. Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- CTS nagemeten, lijkt over het temperatuurbereik waarop ik gemeten heb goede waardes terug te geven.
- Massa naar blok en chassis is prima vanaf de accu gemeten, massa blok naar chassis en versnellingsbak is ook prima.
- Nokkenaspositiesensor heb ik als eens gewisseld voor een andere.
Wat ik weet:
- De brandstofpomp hoor ik als ik de auto op contact zet, elektrisch doet 'ie dus iets.
- Soms start 'ie nog wel in 1x maar dat is vaak met warme(re) motor. Koud eigenlijk nooit meer in 1x.
- Stationair loopt 'ie netjes tussen de 800 en 1000 toeren afhankelijk van belasting/temperatuur. Behalve nadat 'ie net moeilijk gestart is, dan heeft 'ie af en toe wat extra gas nodig.
Wat zou ik verder nog kunnen bekijken?
- CTS nagemeten, lijkt over het temperatuurbereik waarop ik gemeten heb goede waardes terug te geven.
- Massa naar blok en chassis is prima vanaf de accu gemeten, massa blok naar chassis en versnellingsbak is ook prima.
- Nokkenaspositiesensor heb ik als eens gewisseld voor een andere.
Wat ik weet:
- De brandstofpomp hoor ik als ik de auto op contact zet, elektrisch doet 'ie dus iets.
- Soms start 'ie nog wel in 1x maar dat is vaak met warme(re) motor. Koud eigenlijk nooit meer in 1x.
- Stationair loopt 'ie netjes tussen de 800 en 1000 toeren afhankelijk van belasting/temperatuur. Behalve nadat 'ie net moeilijk gestart is, dan heeft 'ie af en toe wat extra gas nodig.
Wat zou ik verder nog kunnen bekijken?