Gezien de ik de gti wil proderen deze week voor de APJ te brengen zit ik nog met 1 "probleem" na onderhand bijna een jaar (vermoed ik) stil staan zijn de remschijven toch behoorlijk roestig geworden.
Aangezien de remmerij echt nog niet op is wou ik nog geen nieuwe schijven en blokken gaan halen maar eigenlijk gewokn de oude schijven ontroesten.
Nu kan ik ze natuurlijk laten afdraaien (wat misschien wel het meest eenvoudige en snelste is) maar er moet toch oo wel een andere manier zijn om van het kleine laagje roest af te komen.
Heeft iemand hier een eenvoudige manier voor om de roest los te weken van de schijven?
Aangezien de remmerij echt nog niet op is wou ik nog geen nieuwe schijven en blokken gaan halen maar eigenlijk gewokn de oude schijven ontroesten.
Nu kan ik ze natuurlijk laten afdraaien (wat misschien wel het meest eenvoudige en snelste is) maar er moet toch oo wel een andere manier zijn om van het kleine laagje roest af te komen.
Heeft iemand hier een eenvoudige manier voor om de roest los te weken van de schijven?
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
'93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
'98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'03 307 2.0 16V XS break - ex
'99 306 2.0 16V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
'17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease