Hello,ik ben Graham, een Engelsman woonachtig in Helmond, en rijd in mijn derde Peugeot, een 2-liter 307 station van 2003. Leuk, degelijk en ruim maar niet echt spannend. Eerste was een 106 gekocht nieuw
in 1993. Tweede was een 1994 205 cabrio CJ als hobby auto. Heerlijk ding. Nu heb ik een 1996 Cinquecento als boodschappen auto. Goedkoper is bijna niet mogelijk! Maar nu krijg ik weer kribbels voor het open rijden en wil de Fiat ruilen voor een 306 cabriolet. Veel auto voor niet al te veel geld zeker in het najaar. Maar wel, denk ik, een potentieële mijnveld wat de kap mechanisme en rubbers betreft. Veel onderzoek op de forum dus ...<br><br>
Welkom op het forum. Kom eens een kop koffie (of thee...) drinken: mijn zoon Matthijs en ik wonen ook in Helmond en we weten t nodige v d 306 cabrio.
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/602.1.50 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14A456 Safari/602.1
Welkom! Zoals Higgy al zei, je bent altijd welkom! En t is ook geen probleem om te helpen met zoeken naar een goede cabriolet voor je!
Welkom op het forum.
Kan beamen dat zo'n 307 break met de 2.0 16v EW niet heel spannend is nee. Maar wel fantastische reis auto's. Succes met zoeken, zou idd eens langs gaan bij matthijs/higgy. Die hebben wel oog voor goede betaalbare cabrio's. '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex '97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P. '03 307 2.0 16V XS break - ex '99 306 2.0 16V XR sedan - daily '97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P. '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease higgy schreef:Welkom op het forum. Kom eens een kop koffie (of thee...) drinken: mijn zoon Matthijs en ik wonen ook in Helmond en we weten t nodige v d 306 cabrio.Zal ik zeker doen. matthijs-b schreef:Welkom! Zoals Higgy al zei, je bent altijd welkom! En t is ook geen probleem om te helpen met zoeken naar een goede cabriolet voor je! SoundBlaster schreef:Gut, Helmonders onder elkaar :D Welkom op dit handige forum! TvH schreef:Welkom op het forum. Kan beamen dat zo'n 307 break met de 2.0 16v EW niet heel spannend is nee. Maar wel fantastische reis auto's. Succes met zoeken, zou idd eens langs gaan bij matthijs/higgy. Die hebben wel oog voor goede betaalbare cabrio's.De 307 is een echte werkpaard. Ben er wel blij mee. Bedankt allemaal. Ik zoek een fase 2, mag ook een 1600, handmatig kap bediening is geen belemmering, hoeft geen leer of airco te hebben, rond de 200,000 km max., apk, netjes maar hoeft niet een showcar te zijn. Klussen vind ik leuk. Ik heb een op Marktplaats gezien: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peug...=mympBuyer Niet zo ver van Helmond. Ik ga een keer kijken deze week.
Welkom @car2onz op het Forum, Die rode 306 staat dicht bij mijn huis te koop bij de peugeot dealer in Sprundel is een mooie auto;)
1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey. Froggie schreef:Welkom @car2oonz op het Forum, Die rode 306 staat dicht bij mijn huis te koop bij de peugeot dealer in Sprundel is een mooie auto;)Hello Froggie. Die is idd waarde voor het geld (ben vandaag in Sprundel geweest), maar heb uiteindelijk gekozen voor een andere. Een iets duurdere, groen 1600 fase 3 van 2000 met 212,000 op de teller. Nieuwe koppeling en druklager, distributieriem en accu (2015), aandrijfas rechts, raammechanisme rechtsvoor, 2 Michelin Voorbanden (2016), homokineethoes linksvoor (2016), remblokken voor (2016), nieuwe a-stijl rubber, achterremmen gereviseerd. Dealer rekeningen voor meer dan 2300 euro! Vier bijna nieuw Vredestein winderbanden op stalen velgen erbij, en een windscherm. Kap is goed, achterruit heeft een scheurtje (4 cm) en de hemelbekleeding is los achterin. De ram rechtsachter heeft hulp nodig. De voorruit rubber links zit niet good. Een paar bijna onzichtbaar deukjes maar niets ernstigs. Geen leer of airco en handbediend kap - maar die zie ik als pluspunten! Stof bekleding is netjes.
Voor die niet-werkende ram kun je langskomen bij of mijn zoon Matthijs-B of bij Froggie.
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/602.1.50 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14A456 Safari/602.1 higgy schreef:Voor die niet-werkende ram kun je langskomen bij of mijn zoon Matthijs-B of bij Froggie.Thanks! Ik moet de auto nog ophalen (deze week hoop ik), en als ik hem heb, neem ik kontakt met je op (via PB). Nog eens, bedankt.[COLOR="Silver"] ========== Post samengevoegd op 14:37 ========== De vorige post was op 14:29 ========== [/COLOR]Een foto
Ik weet niet of 'self promotion' toegestaan is, maar ik teken karikaturen van autos (dus de naam car2oonz) en heb de 306 cabrio toegevoegd. Ik heb een shop op Redbubble, en als iemand een gepersonaliseerde tekening wil, kan ik dat kosteloos doen. Je kaan zelf bestel (en er voor betalen) t-shirts, mokken, printen, enz., via Redbubble. Hier onder zijn en paar voorbeelden van de mogelijkheden (kleur, velgen, fase 1, 2 of 3, interieur, kentekennr., enz.). Stuur mij een PB als je interesse heb.
Als dit niet togestaan is, mijn excuses.
Vet! Doe je dat ook voor een 206? :-P
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/602.1.50 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14A456 Safari/602.1 car2oonz schreef: en de hemelbekleeding is los achterin.Ik heb c-style spanners van ALU voor vervanging van de originele kuststoffen;)
1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey. 1nsane schreef:Vet! Doe je dat ook voor een 206? :-PWel van een 206cc, maar het is niet mijn favoriet tekening. |