Beste 306 liefhebbers,
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn auto heel erg in houd.
Het betreft een 306 XSI 8V van 1995.
De motor houd alleen heel erg in, geen geplof of gestotter.
Het enige wat ik hoor als ik het gas vol open trap, is dat ik meen voor bij de inlaat een hoop gezuig/geblaas hoor (?)
De motor loopt prima stationair, trekt onderin de toeren (2000tpm) prima op, maar word daarboven een beetje nogal lui.
Ik heb de distributieriem al bekeken, maar deze zat gelukkig! nog braaf op spanning.
Verder alle slangen etc nagekeken, maar ik kan op het oog niets raar vinden.
Zouden jullie verder weten wat het zou kunnen zijn? (brandstofpomp, verstopte uitlaat?)
Alles is vorig jaar vervangen:
Koppakking + toebehoren (riem, waterpomp etc)
RVS uitlaat (zelf gemaakt) + nieuwe katalysator
Nieuwe lambda
+ nog veeeeel meer wat er nu niet toe doet ;)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ps. Het uitlaat geluid is ook heel erg anders, veel stiller :S (De enige die daar blij mee is, is m'n moeder...)
Mvg,
Lukas
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn auto heel erg in houd.
Het betreft een 306 XSI 8V van 1995.
De motor houd alleen heel erg in, geen geplof of gestotter.
Het enige wat ik hoor als ik het gas vol open trap, is dat ik meen voor bij de inlaat een hoop gezuig/geblaas hoor (?)
De motor loopt prima stationair, trekt onderin de toeren (2000tpm) prima op, maar word daarboven een beetje nogal lui.
Ik heb de distributieriem al bekeken, maar deze zat gelukkig! nog braaf op spanning.
Verder alle slangen etc nagekeken, maar ik kan op het oog niets raar vinden.
Zouden jullie verder weten wat het zou kunnen zijn? (brandstofpomp, verstopte uitlaat?)
Alles is vorig jaar vervangen:
Koppakking + toebehoren (riem, waterpomp etc)
RVS uitlaat (zelf gemaakt) + nieuwe katalysator
Nieuwe lambda
+ nog veeeeel meer wat er nu niet toe doet ;)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ps. Het uitlaat geluid is ook heel erg anders, veel stiller :S (De enige die daar blij mee is, is m'n moeder...)
Mvg,
Lukas

![[Afbeelding: 8407-motor-houd-ineens-in-xsi-360.jpg]](https://www.306-forum.nl/attachments/8407-motor-houd-ineens-in-xsi-360.jpg)