Nu blijkt dat vanaf volgend jaar Euro95 niet meer verkrijgbaar is en E10 de vervangende brandstof wordt? Weer een sterk staaltje van automobilistje met de oude(re) auto pesten wat mij betreft. De overheid doet flink zijn best om alle centen uit je geldbuidel te trekken. Is het niet via de brandstof, dan wel je met gemak te dwingen elke paar jaar een nieuwe auto te kopen...
Hmm, alles om ons sneller van ons geld af te helpen.....
Misschien toch maar op zoek naar een auto op gas of diesel.... Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G935F Build/MMB29K) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36
Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.
Het leuke is dat die stenen tijdperk TU motor rustig overal op loopt zonder problemen 95, 98 en E10.
Ja heb ze alle 3 al gehad met dezelfde 1.6 TU en absoluut geen merkbaar verschil. De 2.0 16v ew motor (die we oa terug vinden in de 206 en 307) vind E10 al een stuk minder leuk, ja hij loopt er wel op maar echt merkbaar minder happy. heb een paar keer E10 in een zo goed als legen tank van de 307 gemikt en moest tot de conclusie komen dat ie op 95 mooier liep. Vooral hoger in toeren, ook de warmte ontwikkeling was lager met 95 dan met E10 (ja de motor draaide zichtbaar warmer op het metertje met snelheden rond de 150km/h). Ben na dat avontuur bij 98 gebleven in duitsland en oo dat verschil was merkbaar tov 95 alleen dan in positieve zin. Maar moet nog zien of dat idd gaat gebeuren.[COLOR="Silver"] ========== Post samengevoegd op 22:54 ========== De vorige post was op 22:49 ========== [/COLOR]En als het wel zo is ben ik ook niet de beroerdste om het gewoon in duitsland te halen. Tot op heden deed ik dat nog niet aangezien het prijs verschil voor mij verwaarloosbaar was, maar als het wel alleen E10 word tja dan maar de grens over voor 95 of zelfs 98 (aangezien 98 even duur is in duitsland als 95 hier)[COLOR="Silver"] ========== Post samengevoegd op 23:01 ========== De vorige post was op 22:54 ========== [/COLOR]Grappig feitje, als je de (on)geschikt voor E10 check doet, zijn alle modellen van peugeot vanaf 2000 geschikt voor E10. Vraag me dan af wat er zo radicaal anders is aan de 98pk TU tov de 88PK TU..... Of nog leuker de xu10j4 van voor 2000 tov de xu10j4 van na 2000, best lachwekkende onzin dus.[COLOR="Silver"] ========== Post samengevoegd op 23:04 ========== De vorige post was op 23:01 ========== [/COLOR]Volgens een pomphouder in duitsland deed ik er toen der tijd ook niet verstadig aan om e10 in een 2.0 16v 307 te mikken (nadat ik met hem over mijn bevindingen had gesproken), volgens hem was die motor totaal ongeschikt voor E10, maar een 1.6 16v op E10 was volgens hem geen enkel probleem.[COLOR="Silver"] ========== Post samengevoegd op 23:10 ========== De vorige post was op 23:04 ========== [/COLOR]Mijn laatste aanvulling: https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10 Kan nergens op internet vinden dat 95 vanaf volgend jaar niet meer verkrijgbaar zal zijn in nederland. Echter is dit wel het geval in belgië en frankrijk, maar daar heeft bijna elke pomp nog 98, dus da is ook geen probleem. '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex '97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P. '03 307 2.0 16V XS break - ex '99 306 2.0 16V XR sedan - daily '97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P. '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease
Heb met de 307 CC 2.0 van alle soorten benzine getankt in Duitsland en in Tsjechie 100% octaan maar niets gemerkt van mindere prestaties. GFT tank:p Wbtr. de cabrio is van 2001 1,6 en het laatste type NFT motor erin dus ook geschikt voor E-10
1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey.
SoundBlaster
Euro95 wordt vervangen door E10 Nu blijkt dat vanaf volgend jaar Euro95 niet meer verkrijgbaar is en E10 de vervangende brandstof wordt? Weer een sterk staaltje van automobilistje met de oude(re) auto pesten wat mij betreft. De overheid doet flink zijn best om alle centen uit je geldbuidel te trekken. Is het niet via de brandstof, dan wel je met gemak te dwingen elke paar jaar een nieuwe auto te kopen... Klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt of wat??? Momenteel geldt dit namelijk alleen nog voor belgie, en niet voor NL.. Dus ga er bij zitten.. Relax.. En maak je niet druk..
Daily driver:Silver Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 24v (226 HP)
Black high gloss 19" Tomason TN4 - Full RVS Exhaust system - Black high gloss roof, front grilles & rear diffuser
Vraag me zelfs af of het wel wettelijk toegestaan is om een bepaalde brandstof ineens weg te nemen.
Aangezien ik prive toch alleen LPG of Euro98/Aral102 tank, maakt het mij niks uit. Lease auto is niet mijn probleem.
'01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
'99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/??? '98 306 GTI6 2.0 16v - Restoratie project '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily Sander Swinkels schreef:Klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt of wat???.Collega van mij wees me er op dat dit in het nieuws was. Heb ff een snelle check gedaan en nog niet echt in verdiept. Was benieuwd of meerdere mensen er van op de hoogte waren aangezien dit blijkbaar al in 2014 ter sprake is gekomen. Maar ik zie nu dat dit voor België geldt. Dus voorlopig zijn we nog home free :D
Vanaf 2014 mag er E10 in nederland verkocht worden, zoals je in het artikel van de ANWB kunt lezen.
Echter word daar met geen woord gesproken over dat E10 de vervanger van euro95 zal worden. Ik denk dat jou collega het eea door elkaar haalt. Ik voorzie ook niet dat euro95 hier in de nabije toekomst zal verdwijnen. Dit zullen ze al helemaal nu niet invoeren gezien de verkiezingen ook alweer bijna voor de deur staan. De partijen die hier namelijk mee in zouden stemmen zouden wel eens een groot verlies in kiezers krijgen gezien een groot deel van nederland nog in oudere auto's rijd. '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex '97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P. '03 307 2.0 16V XS break - ex '99 306 2.0 16V XR sedan - daily '97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P. '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease
Even een paar feitjes over ethanol en onze benzine.
De euro 95 die je nu tankt zit voor ongeveer 5% ethanol in (soort van E5 dus), deze percentage veroorzaakt geen schade. De reden waarom jouw auto kapot gaat op e10 (en e85 uiteraard al helemaal) als deze er niet voor geschikt is, is onder andere omdat jouw rubbertjes in je benzinettraject niet bestand zijn tegen ethanol. Maar wat nog eerder kapot gaat is je brandstofpomp (zoek maar op). E10 bevat (uit m'n hoofd) 2 tot 4% minder "energie", waardoor je minder km op een volle tank kunt doen. Dus als je denkt goedkoper uit te zijn.... Helaas, het is in verhouding net zo duur, zo niet duurder. Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.3; nl-nl; HUAWEI G6-U10 Build/HuaweiG6-U10) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30 |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Wat blijft er over van dit mooie forum als de 306 echt oud wordt? | Herman456 | 82 | 23,457 |
6th March 2017 om 17:06 Laatste bericht: Joep |
|
help tellers slaan door | Peter77 | 8 | 2,561 |
4th January 2017 om 19:39 Laatste bericht: silverstar |
|
beschadiging op kofferbak door Parkeerplaats | Erwin1908 | 8 | 2,939 |
2nd August 2016 om 09:26 Laatste bericht: Joep |