Na een rit blijkt dat de koelvloeistof uit de overloop van het voorraadvat is gelopen.
De vloeistof stond voor de rit op enige cm onder de overloop / dop.
Na de rit stond de vloeistof tegen de dop en na openen van de dop (een half uur na de rit, de vloeistof was nog zeerwarm) liep de vloeistop boven over de rand van het reservoir.
dus het niveau was gestegen.
Na 3 uur was het niveau gezakt tot ongeveer 4cm onder de overloop
De motor loopt prima, trekt goed en onder het rijden varieert de temperatuur tussen 80 en 90 graden.
Enige tijd geleden is wel een pakkingring op de onderste aansluiting van de koelslang naar de radiator vervangen, hierbij liep toen alle koelvloeistof weg en na reparatie is de koelvloeistof bijgegoten.
Ik hoop niet dat het de koppakking is, hoe kan je dit zelf eventueel testen.
Een foto van het vat zie je in dit forum bij: Sportluchtfilter op een Peugeot Trike
oktober vorig jaar.
Groeten Cor
De vloeistof stond voor de rit op enige cm onder de overloop / dop.
Na de rit stond de vloeistof tegen de dop en na openen van de dop (een half uur na de rit, de vloeistof was nog zeerwarm) liep de vloeistop boven over de rand van het reservoir.
dus het niveau was gestegen.
Na 3 uur was het niveau gezakt tot ongeveer 4cm onder de overloop
De motor loopt prima, trekt goed en onder het rijden varieert de temperatuur tussen 80 en 90 graden.
Enige tijd geleden is wel een pakkingring op de onderste aansluiting van de koelslang naar de radiator vervangen, hierbij liep toen alle koelvloeistof weg en na reparatie is de koelvloeistof bijgegoten.
Ik hoop niet dat het de koppakking is, hoe kan je dit zelf eventueel testen.
Een foto van het vat zie je in dit forum bij: Sportluchtfilter op een Peugeot Trike
oktober vorig jaar.
Groeten Cor