Beste forumleden,
Betreft: Peugeot 306, 1.4, 1998, LPG, 397.000km
Maandag reed (en stond stil) ik op snelweg tijdens een noodweer.
Er leek niets aan de hand, maar toen ik de snelweg af reed trad er opeens een enorme back-fire op.
Er zat een groot gat in het inlaatspruitstuk:
Gisteren heb ik het spruitstuk vervangen.
Ik zag verder geen afwijkingen.
De auto loopt nu weer prima op zowel LPG als benzine.
De koppakking is 2 maanden geleden vervangen en de kleppen zijn gesteld etc. bij onze specialist in Nijkerk.
Ik heb niet eerder een back-fire gehad en neem aan dat het met het noodweer te maken had.
Ik heb 2 vragen:
1.
Op internet zie ik dat er een anti back-fire klep bestaat, zoiets:
Deze voorkomt schade als er een back-fire optreedt.
Heeft iemand ervaring hiermee? Partnummer, hoe te installeren etc.
Ik heb hier interesse in omdat ik nog geen oorzaak gevonden heb en deze klep schade zou kunnen voorkomen als het opnieuw optreedt.
2.
Zijn er meer ervaringen en/of suggesties met een soortgelijk incident?
BvD
Betreft: Peugeot 306, 1.4, 1998, LPG, 397.000km
Maandag reed (en stond stil) ik op snelweg tijdens een noodweer.
Er leek niets aan de hand, maar toen ik de snelweg af reed trad er opeens een enorme back-fire op.
Er zat een groot gat in het inlaatspruitstuk:
Gisteren heb ik het spruitstuk vervangen.
Ik zag verder geen afwijkingen.
De auto loopt nu weer prima op zowel LPG als benzine.
De koppakking is 2 maanden geleden vervangen en de kleppen zijn gesteld etc. bij onze specialist in Nijkerk.
Ik heb niet eerder een back-fire gehad en neem aan dat het met het noodweer te maken had.
Ik heb 2 vragen:
1.
Op internet zie ik dat er een anti back-fire klep bestaat, zoiets:
Deze voorkomt schade als er een back-fire optreedt.
Heeft iemand ervaring hiermee? Partnummer, hoe te installeren etc.
Ik heb hier interesse in omdat ik nog geen oorzaak gevonden heb en deze klep schade zou kunnen voorkomen als het opnieuw optreedt.
2.
Zijn er meer ervaringen en/of suggesties met een soortgelijk incident?
BvD