Hoi,
Vanochtend de 306 1.9D gestart en het viel me direct op dat de ruitenwissers er moeite mee hadden. Het acculampje brandde heel zacht (net te zien).
Vanavond was de accu leeg en met starthulp ben ik weer naar huis gereden. Het knipperlicht deed het weer toen ik de snelweg bereikte (eerst alleen snel klikken).
Thuis gemeten op de B+ van de dynamo (die nog wel in contact stond met de accu) bij draaiende motor, ca 6 V. Bij stilstaande motor gaf de accu nog 11,5 V.
Ik denk dat ik de gelijkrichter ga vervangen, of zit ik er dan naast.
Voor het vervangen wil ik eigenlijk de dynamo laten zitten, maar het is de eerste keer dat ik dit doe, ik zou wat advies wel erg waarderen.
Alvast bedankt!
Vanochtend de 306 1.9D gestart en het viel me direct op dat de ruitenwissers er moeite mee hadden. Het acculampje brandde heel zacht (net te zien).
Vanavond was de accu leeg en met starthulp ben ik weer naar huis gereden. Het knipperlicht deed het weer toen ik de snelweg bereikte (eerst alleen snel klikken).
Thuis gemeten op de B+ van de dynamo (die nog wel in contact stond met de accu) bij draaiende motor, ca 6 V. Bij stilstaande motor gaf de accu nog 11,5 V.
Ik denk dat ik de gelijkrichter ga vervangen, of zit ik er dan naast.
Voor het vervangen wil ik eigenlijk de dynamo laten zitten, maar het is de eerste keer dat ik dit doe, ik zou wat advies wel erg waarderen.
Alvast bedankt!