Beste lezers,
Als relatieve leek hier ben ik geen fanatieke deelnemer (reageerder) van het blog, maar kijk regelmatig rond en waardeer een peug 306 cabrio als weinig anderen.
Jullie hebben me al eens eerder geholpen met soms nuttige en soms nutteloze vragen van me.
Door mijn dubbele nationaliteit (FR/NL) kan ik ook in Frankrijk shoppen voor een nieuwe 306 cabrio. Daar heb ik een super exemplaar zien staan, helemaal gaaf, opnieuw gespoten, aluminium interieur accenten, en allerhande finishing touches die de auto custom maken maar dan op een hele elegante en chique manier. Ware het niet dat deze variant een 1.8 is.
Zelf heb ik een donor model staan met een 2.0 16V, dat scheelt 38 pk t.o.v. de 96pk
sterke 1.8
Is het uberhaupt mogelijk al dan niet makkelijk een 2.0 16v motor in een 1.8 versie te leggen?
Dienen ze dezelfde phase te zijn? Moeten er ook boordcomputers overgezet worden etc?
Ik heb ooit namelijk eens een peug 306 cabrio met een gti 6 motor te koop zien staan in NL dus ik was benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat is.
Heeft iemand er ervaring mee? Wat zijn de absolute don't forgets? Ik ga het niet zelf klussen, ik laat het doen. Maar als dat alleen maar complicaties oplevert dan zie ik er wellicht van af,
Al vast bedankt!
Als relatieve leek hier ben ik geen fanatieke deelnemer (reageerder) van het blog, maar kijk regelmatig rond en waardeer een peug 306 cabrio als weinig anderen.
Jullie hebben me al eens eerder geholpen met soms nuttige en soms nutteloze vragen van me.
Door mijn dubbele nationaliteit (FR/NL) kan ik ook in Frankrijk shoppen voor een nieuwe 306 cabrio. Daar heb ik een super exemplaar zien staan, helemaal gaaf, opnieuw gespoten, aluminium interieur accenten, en allerhande finishing touches die de auto custom maken maar dan op een hele elegante en chique manier. Ware het niet dat deze variant een 1.8 is.
Zelf heb ik een donor model staan met een 2.0 16V, dat scheelt 38 pk t.o.v. de 96pk
sterke 1.8
Is het uberhaupt mogelijk al dan niet makkelijk een 2.0 16v motor in een 1.8 versie te leggen?
Dienen ze dezelfde phase te zijn? Moeten er ook boordcomputers overgezet worden etc?
Ik heb ooit namelijk eens een peug 306 cabrio met een gti 6 motor te koop zien staan in NL dus ik was benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat is.
Heeft iemand er ervaring mee? Wat zijn de absolute don't forgets? Ik ga het niet zelf klussen, ik laat het doen. Maar als dat alleen maar complicaties oplevert dan zie ik er wellicht van af,
Al vast bedankt!