Vreemd is het wel. Ook André (Froggie) verbaasde zich erover dat je voor de dakbediening de onderste twee knoppen tegelijk moet indrukken. Ik zou het graag nog mooier maken, door de knoppen vlakker weg te werken, zoals van origine in het bedieningspaneel.
Ik ben er indd mee bezig..
Ik heb een ph3 cabrio
Mijn idee is om een knoppenpaneeltje in het open vakje boven de asbak te maken (of misschien in de asbak omdat het dan mooier weggewerkt is...)
Een PB sturen mag altijd, wellicht kunnen we er samen over brainstormen 👍
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_3_2 like Mac OS X) AppleWebKit/603.2.4 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14F89 Safari/602.1
Verlengen van draden betekent altijd signaalverlies. Niet perse omdat de draden langer zijn (hogere weerstand) maar omdat er meer interferentie opgepikt word.
Kwaliteit van signaal bestaat in de basis uit 2 componenten: Signaalsterkte en signaal <> ruis verhouding.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de audio-industrie (concerten e.d.): Zodra je XLR kabels van bijvoorbeeld microfoons (te) lang maakt en langs een stroomkabel van bijvoorbeeld een versterker legt ga je een 50Hz brom horen.
Dit is op te lossen met verschillende filterjes, of door een mantel om de draad heen te leggen die je aan massa of aarde legt.
De vraag is dus meer:
Hoe veel langer kun je de draden van de computer maken zonder dat het signaal dusdanig slecht word dat de computer niet meer werk?
Het antwoord daarop is lastig, maar ik denk dat je met de juiste dikte draden (niet te dun, dunner = hogere weerstand!) en eventueel een mantel eromheen die aan het chassis zit je een heel eind (lees een meter of wat) kunt komen.
Wat voor verlenging praten we over Joep? 30 cm, 3 km? Als je draaddikte en evt. afscherming hetzelfde maakt als de kabel die je verlengt zal er niet zoveel probleem zijn. Je kunt ook prima de ECU verplaatsen op die manier.
Die 50/60 Hz brom zul je in de auto niet zoveel last van hebben aangezien daar geen 220v ligt doorgaans :)
Ron Jaegers schreef:Die 50/60 Hz brom zul je in de auto niet zoveel last van hebben aangezien daar geen 220v ligt doorgaans :)
Was een voorbeeld natuurlijk ;). Op een andere manier kun je wel last krijgen van interferentie: denk aan dynamoruis of ruis gegenereerd door xenon-inverters.
Zeker, daarom zou ik goed kijken naar of/hoe de huidige kabels afgeschermd zijn en exact hetzelfde gebruiken. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed. En kun je makkelijk wat lengte toevoegen. Even aangenomen dat je de kabels gaat solderen.
Het zijn de standaard kabels die in een 306 gebruikt worden. Ik kan van de donor cabrio stukken draad pakken zodat exact dezelfde draad gebruikt wordt. En ik ga idd solderen dan.
Zal denk ik een metertje extra zijn wat er dan tussen komt.
Dat zou niet zo snel problemen geven, begrijp ik dat goed?
Nat worden probleem wordt ook aangepakt, maar dat kan terug keren. Achterlichten van een cabrio zijn nu eenmaal niet altijd de waterdichtste. Zelfde voor 3e remlicht ;)