Hallo,
Ik ben Sjoerd uit Utrecht en sinds een maand of 3 in het bezit van een hele fijne (eerste!) auto, namelijk een 306 1.8 Cabrio automaat uit 1997, handmatig dak, bordeaux rode bekleding (lekker fout) (Phase 2 denk ik zo?).
De teller stond op 179k bij aankoop en ik heb er inmiddels 3000 hele fijne kilometers mee gemaakt met voornamelijk het dak open.
Ik heb de auto gekocht bij een niet nader te noemen garage in de buurt van Utrecht maar na een maand best hoge motor temperaturen toch even een check gedaan bij een plaatselijke Peugeot gespecialiseerde garage in Utrecht. Wat bleek, de radiator moest vervangen worden en er was nog wel meer niet pluis onder de motorkap. Dat de D-riem vervangen ging worden wist ik al maar dit was net iets meer dan ik had gehoopt.
Liefde maakt blind, en verliefd ben ik zeker. Aanvankelijk was ik op zoek naar een simpel golfje of polotje maar toen ik bij toeval de 306 cabrio tegenkwam was ik meteen verkocht. De garage heeft 'm piekfijn in orde gemaakt en wat nu rest zijn wat cosmetische zaken. Het extra onderhoud wat zo'n kap je geeft neem ik voor lief, ik vind het leuk om zo nu en dan de auto voor het huis schoon te maken en op te poetsen zo hen ik gisteren nog de kap gereinigd en opnieuw geïmpregneerd. Daarnaast heb ik sinds gisteren een prachtig setje 17inch Enzo velgen met nieuwe banden er onder zitten (Delinte), chique afgemaakt met een Peugeot dop. Er zaten foeilelijke 205 GTI velgen op. Hier wil ik een setje winterbanden op leggen en de velgen grondig opschuren en spuiten zodat ze een beetje toonbaar zijn.
Ik hoop op dit forum nog wat meer te leren over m'n auto door her en der wat tips te verzamelen en in de praktijk te brengen.
Gedaan:
Alle rubbers weer lekker soepel gemaakt
Achterruit opgepoetst met Kommandant M4 (WONDERSPUL) daarna Meguiars Plast-X (redelijk spul, niet zo wereldschokkend fantastisch als ze het voordoen op youtube) voor net iets meer helderheid.
Poetsen poetsen poetsen
Op de To do list staat nog:
C-stijl spanners vervangen
Portier spuiten of 2e hands vervanging
Pook vervangen
Afdek klepjes dak vervangen (dat zal het hele achterste unit worden want ze zijn flink afgebroken)
Loslatende
Vers nummerbord halen.
Foto's foto's foto's natuurlijk!
De mooie:
Dak open
De 17 inch velgen mét originele Peug dop:
Het lelijke:
Verkleurd linker portier
Kapotte kapjes
Lelijke pook
Bekleding rechts:
Ik ben Sjoerd uit Utrecht en sinds een maand of 3 in het bezit van een hele fijne (eerste!) auto, namelijk een 306 1.8 Cabrio automaat uit 1997, handmatig dak, bordeaux rode bekleding (lekker fout) (Phase 2 denk ik zo?).
De teller stond op 179k bij aankoop en ik heb er inmiddels 3000 hele fijne kilometers mee gemaakt met voornamelijk het dak open.
Ik heb de auto gekocht bij een niet nader te noemen garage in de buurt van Utrecht maar na een maand best hoge motor temperaturen toch even een check gedaan bij een plaatselijke Peugeot gespecialiseerde garage in Utrecht. Wat bleek, de radiator moest vervangen worden en er was nog wel meer niet pluis onder de motorkap. Dat de D-riem vervangen ging worden wist ik al maar dit was net iets meer dan ik had gehoopt.
Liefde maakt blind, en verliefd ben ik zeker. Aanvankelijk was ik op zoek naar een simpel golfje of polotje maar toen ik bij toeval de 306 cabrio tegenkwam was ik meteen verkocht. De garage heeft 'm piekfijn in orde gemaakt en wat nu rest zijn wat cosmetische zaken. Het extra onderhoud wat zo'n kap je geeft neem ik voor lief, ik vind het leuk om zo nu en dan de auto voor het huis schoon te maken en op te poetsen zo hen ik gisteren nog de kap gereinigd en opnieuw geïmpregneerd. Daarnaast heb ik sinds gisteren een prachtig setje 17inch Enzo velgen met nieuwe banden er onder zitten (Delinte), chique afgemaakt met een Peugeot dop. Er zaten foeilelijke 205 GTI velgen op. Hier wil ik een setje winterbanden op leggen en de velgen grondig opschuren en spuiten zodat ze een beetje toonbaar zijn.
Ik hoop op dit forum nog wat meer te leren over m'n auto door her en der wat tips te verzamelen en in de praktijk te brengen.
Gedaan:
Alle rubbers weer lekker soepel gemaakt
Achterruit opgepoetst met Kommandant M4 (WONDERSPUL) daarna Meguiars Plast-X (redelijk spul, niet zo wereldschokkend fantastisch als ze het voordoen op youtube) voor net iets meer helderheid.
Poetsen poetsen poetsen
Op de To do list staat nog:
C-stijl spanners vervangen
Portier spuiten of 2e hands vervanging
Pook vervangen
Afdek klepjes dak vervangen (dat zal het hele achterste unit worden want ze zijn flink afgebroken)
Loslatende
Vers nummerbord halen.
Foto's foto's foto's natuurlijk!
De mooie:
Dak open
De 17 inch velgen mét originele Peug dop:
Het lelijke:
Verkleurd linker portier
Kapotte kapjes
Lelijke pook
Bekleding rechts: