Beste allemaal,
Aangezien ik het weer tijd vind voor een technisch project, heb ik volgende idee bedacht:
Ombouw XU7JP met handbak (be) naar een automaat ZF 4HP14
De ZF automaat is een mechanische automaat zonder electronische poespas zoals bij de AL4 wel het geval is.
Voor de ombouw heb ik ter beschikking staan een complete donor 306 met hetzelfde type en codering motor 1.8 8V XU7JP en dus een ZF 4HP14 automaatbak.
Wat er overgebouwd dient te worden zijn:
*Automaatbak
*Pedalengroep
*Keuzehendel automaat met bedieningsstelsel en kickdown kabel
*Radiateur met oliekoeler en leidingen
*Vliegwiel incl koppelomvormer
*Aandrijfassen
Zoals ik het kan beoordelen en gezien zijn de ophangpunten m.b.t de automaat hetzelfde als bij de handbak. Ditzelfde geld voor de positie/afstand versnellingspook/keuzehendel.
Wellicht hebben jullie nog tips en/of ideen waar op te letten??
Feedback is altijd welkom!!
Aangezien ik het weer tijd vind voor een technisch project, heb ik volgende idee bedacht:
Ombouw XU7JP met handbak (be) naar een automaat ZF 4HP14
De ZF automaat is een mechanische automaat zonder electronische poespas zoals bij de AL4 wel het geval is.
Voor de ombouw heb ik ter beschikking staan een complete donor 306 met hetzelfde type en codering motor 1.8 8V XU7JP en dus een ZF 4HP14 automaatbak.
Wat er overgebouwd dient te worden zijn:
*Automaatbak
*Pedalengroep
*Keuzehendel automaat met bedieningsstelsel en kickdown kabel
*Radiateur met oliekoeler en leidingen
*Vliegwiel incl koppelomvormer
*Aandrijfassen
Zoals ik het kan beoordelen en gezien zijn de ophangpunten m.b.t de automaat hetzelfde als bij de handbak. Ditzelfde geld voor de positie/afstand versnellingspook/keuzehendel.
Wellicht hebben jullie nog tips en/of ideen waar op te letten??
Feedback is altijd welkom!!