Hallo een ieder die de moeite neemt dit te lezen,
Ik zit met een probleem met mijn 306 break 1.6 uit 2001 met een TU5JP motor. Ik ben de distributieriem, waterpomp en spanrol aan het vervangen. Met het op tijd zetten van de krukas dient er gebruik gemaakt te worden van een gat in het blok en overeenstemmende uitsparing in het vliegwiel waar een 6 mm pin / bout / boor in gestoken wordt om deze te blokkeren.
Ik kan het gat in het blok echter niet vinden. Volgens mij zit de behuizing van het oliefilter ervoor (ik heb zo'n oliefilter met een plastic behuizing). Voordat ik echter mijn auto (nog) verder uit elkaar haal vroeg ik mij af of dit gat zich hier daadwerkelijk bevindt. Ik heb de auto en het internet afgespeurd, maar zonder resultaat. Ik heb wel iets wat op een gat lijkt gevonden achter de behuizing van het oliefilter, ik kan er echter op geen enkele manier bij en het ook niet goed zien.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Moet ik de oliefilterbehuizing loshalen om bij het timing gat te komen ?
Ik zit met een probleem met mijn 306 break 1.6 uit 2001 met een TU5JP motor. Ik ben de distributieriem, waterpomp en spanrol aan het vervangen. Met het op tijd zetten van de krukas dient er gebruik gemaakt te worden van een gat in het blok en overeenstemmende uitsparing in het vliegwiel waar een 6 mm pin / bout / boor in gestoken wordt om deze te blokkeren.
Ik kan het gat in het blok echter niet vinden. Volgens mij zit de behuizing van het oliefilter ervoor (ik heb zo'n oliefilter met een plastic behuizing). Voordat ik echter mijn auto (nog) verder uit elkaar haal vroeg ik mij af of dit gat zich hier daadwerkelijk bevindt. Ik heb de auto en het internet afgespeurd, maar zonder resultaat. Ik heb wel iets wat op een gat lijkt gevonden achter de behuizing van het oliefilter, ik kan er echter op geen enkele manier bij en het ook niet goed zien.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Moet ik de oliefilterbehuizing loshalen om bij het timing gat te komen ?