Raambediening die niet werkt zit hem waarschijnlijk in de schakelaar gezien het vanaf de bestuurderskant wel werkt. Even langs de sloop voor een nieuwe.
Mistlampen zou ik vervangen door een setje van de sloop, er is waarschijnlijk vocht in gekomen waardoor de coating er af is en alle contacten zijn geoxideerd.
Bruine koelvloeistof kan een aantal dingen betekenen (in volgorde van waarschijnlijkheid):
- Het is nog nooit of iig in geen tijden vervangen (verbaasd me niks met deze kilometerstand en leeftijd)
- 2 soorten KVS gemixt (foei!)
- Corrosie in het blok doordat er water i.p.v. KVS gebruikt is (ook foei!)
- Olie in de koelvloeistof
Die laatste kun je testen door je vinger in de (koude!) koelvloeistof te stoppen en te voelen of het "olieachtig" aan voelt.
Binnenverlichting die niet aan gaat komt waarschijnlijk doordat het schakelaartje in je A-stijl stuk is, even meten en zoja nieuwe halen op de sloop of bij de dealer (onderdeelnr 6366.78, kost ~10 euro)
Portieren die "knak" doen bij het openen/sluiten komt door versleten deurvangers, ook even nieuwe halen op de sloop.
Als er alleen korte stukjes mee zijn gereden is het een goed idee om hem rustig "in te rijden", een aantal lange stukken maken zodat de motor lekker op temperatuur komt. Als 'ie dan goed warm is even een "Italiaanse onderhoudsbeurt" geven.
Het rubber van de schakelaar kan wat gaan lekken over de jaren heen en zo kunnen de contacten corroderen.
De verklikker van de koplampen zit inderdaad op hetzelfde circuit.
En met "Italiaanse ondehoudsbeurt" bedoel ik inderdaad even goed op z'n staart trappen.
Let er op als je die deurschakelaar loshaalt, dat de stekker niet in het gat verdwijnt :D
Wat betreft het knakken, of het veerbusje is op zijn eind, of de gaten waar dit busje in zit zijn ruimer geworden.
Welkom op dit forum!
If you play music loud enough, the demons will stay away
Welkom ziet er goed uit!:) service beurt is wel belangrijk, tevens de remvloeistof vervangen als je niet weet wanneer dit voor het laatst gedaan is. Deurvangers vervangen, is Peugeot kwaaltje. Mistlampen phase 2.5 kosten weinig en zijn te vervangen (misterauto, winparts).,
1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey.
Het knakken komt mij erg bekend voor, dat heb ik opgelost door simpelweg voor een paar Euro nieuwe veerbusjes te halen bij de Peugeot dealer en daarna het deel wat de deur in verdwijnt te smeren. Succes!
wbt dat knakken zul je idd even de slotvangerpennen moeten vervangen (die veerbusjes)
wbt de koelvloeistof kan het zijn dat er nog altijd de blauwe koelvloeistof in zit, deze word na verloop van tijd bruin en dien je ook eigenlijk om de paar jaar te vervangen.
als alternatief kun je SP14 long life koelvloeistof gebruiken, deze kleurt wat groen. let er wel op dat je het hele systeem goed spoelt.
binnenverlichting die niet aan gaat is de bekende portierschakelaar, hebben de meeste hier wel last van of van gehad denk ik.
mistlampen zijn nieuw niet idioot duur via bijv winparts oid. let er wel op dat je voorbumper er af moet om ze te vervangen.
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex '97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P. '03 307 2.0 16V XS break - ex '99 306 2.0 16V XR sedan - daily '97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P. '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease