Vandaag de sedan weer eens aan pp2000 gehangen ivm een wat rare stationaire loop en het storingslampje die weer eens ging branden.
wanneer doet deze storing zicht voor: voor mijn gevoel voornamelijk in closed loop, oftewel zodra de lambda zich gaat bemoeien met de inspuiting. Maar ook alleen maar onder last tijdens stationair (gesloten stand gasklep).
Na wissen van de storing blijft het lampje zo weer 500km uit, maar sinds kort blijft het rare loopje stationair.
Extra info:
motortoerental: 840.0 t/min
motorbelasting: 2.2 ms
mogelijke oorzaak:
*werking signaal verstuivers (onderbroken circuit, kortsluiting met plus of massa; aansluitingen 26, 27, 53, 54 van stekker 88V.NR van 1320)
[Volgens de injector test procedure kom je dan op injector 1 & 4 uit]
*te lage brandstofdruk, of een druk die weg zakt
*werking van klep koolstoffilter
*en zo waren er nog een aantal aantal testen die uitgevoerd konden worden voor deze storing.
Ecu: bosch MP7.2
Middels PP2000 alle mogelijke testen uitgevoerd en alle injectoren lijken netjes te worden aangestuurd (hoor ze allemaal netjes tikken ook als je aan de bekabeling wrikt)
verder lijken alle overige binnenkomende sensor signalen verder ook keurig (inlaat temperatuur, koelwater temperatuur, positie gasklep, stand stappenmotor, inlaat druk).
De lambda waardes zitten stationair continu tussen de 850mV en 50mV onder last word het berijk wel kleiner en de waarde wat meer stabiel.
echter voelt het ook wel alsof hij af en toe een slag over slaat.
bij koude motor (dus open loop) heb ik dat gevoel niet en als de motor echt goed warm is is het ook lang zo erg niet voor mijn gevoel.
Iemand met de gouden tip?
========== Post samengevoegd op 18:36 ========== De vorige post was op 18:18 ==========
En nog even voor de duidelijkheid, nog geen 1000km geleden is er een beurt uitgevoerd incl nieuwe bougies, luchtfilter, olie, oliefilter en uitlaatspruitstuk incl de pakkingen.
wanneer doet deze storing zicht voor: voor mijn gevoel voornamelijk in closed loop, oftewel zodra de lambda zich gaat bemoeien met de inspuiting. Maar ook alleen maar onder last tijdens stationair (gesloten stand gasklep).
Na wissen van de storing blijft het lampje zo weer 500km uit, maar sinds kort blijft het rare loopje stationair.
Extra info:
motortoerental: 840.0 t/min
motorbelasting: 2.2 ms
mogelijke oorzaak:
*werking signaal verstuivers (onderbroken circuit, kortsluiting met plus of massa; aansluitingen 26, 27, 53, 54 van stekker 88V.NR van 1320)
[Volgens de injector test procedure kom je dan op injector 1 & 4 uit]
*te lage brandstofdruk, of een druk die weg zakt
*werking van klep koolstoffilter
*en zo waren er nog een aantal aantal testen die uitgevoerd konden worden voor deze storing.
Ecu: bosch MP7.2
Middels PP2000 alle mogelijke testen uitgevoerd en alle injectoren lijken netjes te worden aangestuurd (hoor ze allemaal netjes tikken ook als je aan de bekabeling wrikt)
verder lijken alle overige binnenkomende sensor signalen verder ook keurig (inlaat temperatuur, koelwater temperatuur, positie gasklep, stand stappenmotor, inlaat druk).
De lambda waardes zitten stationair continu tussen de 850mV en 50mV onder last word het berijk wel kleiner en de waarde wat meer stabiel.
echter voelt het ook wel alsof hij af en toe een slag over slaat.
bij koude motor (dus open loop) heb ik dat gevoel niet en als de motor echt goed warm is is het ook lang zo erg niet voor mijn gevoel.
Iemand met de gouden tip?
========== Post samengevoegd op 18:36 ========== De vorige post was op 18:18 ==========
En nog even voor de duidelijkheid, nog geen 1000km geleden is er een beurt uitgevoerd incl nieuwe bougies, luchtfilter, olie, oliefilter en uitlaatspruitstuk incl de pakkingen.
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
'93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
'98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'03 307 2.0 16V XS break - ex
'99 306 2.0 16V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
'17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease