Hallo iedereen, ik heb volgend probleem:
Ik heb mij een paar maanden geleden een peugeot 306 cabrio ,bouwjaar 2001 1600cc 8v gekocht en dit met een defecte motor maar wel nog met een werkende AL4 automaat. Na de aankoop van een andere motor wou ik de automaat er terug tegen aan zetten en daar is het mis gegaan. Ik had eerst de koppelomvormer ertegen geplaats en nadien pas de bak wat natuurlijk verkeerd was en mijn eigen fout is. Maar ik heb toen toch de motor gestart en deze draaide perfect. Ik heb hem ook in de D gezet en hij reed een stukje vooruit en terug achteruit. Toen heb ik de motor stil gelegd tot de volgende dag. Ik heb hem terug gestart en toen ik hem in drive zette deed de bak helemaal niets meer, dus ik dacht dat de bak naar de vaantjes was. Ik heb toen een donor 306 gevonden met werkende AL4 automaat. Na dat ik deze weer had ingebouwd ( en deze keer op de juiste manier !!! ) heb ik de auto weer gestart en heb zelfs een heel rondje kunnen rijden. Maar halverwege het tweede rondje was het weer prijs. De bak viel weer uit onder het rijden en doet weer niets. Nu zeggen ze mij dat er gewoon te weinig olie in zit, maar dan vraag ik mij af waarom hij het de eerste ronde wel deed. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Moet mss de motor en automaat terug ingelezen worden ofzo? Wie kan mij aub helpen? Gr kurt
Ik heb mij een paar maanden geleden een peugeot 306 cabrio ,bouwjaar 2001 1600cc 8v gekocht en dit met een defecte motor maar wel nog met een werkende AL4 automaat. Na de aankoop van een andere motor wou ik de automaat er terug tegen aan zetten en daar is het mis gegaan. Ik had eerst de koppelomvormer ertegen geplaats en nadien pas de bak wat natuurlijk verkeerd was en mijn eigen fout is. Maar ik heb toen toch de motor gestart en deze draaide perfect. Ik heb hem ook in de D gezet en hij reed een stukje vooruit en terug achteruit. Toen heb ik de motor stil gelegd tot de volgende dag. Ik heb hem terug gestart en toen ik hem in drive zette deed de bak helemaal niets meer, dus ik dacht dat de bak naar de vaantjes was. Ik heb toen een donor 306 gevonden met werkende AL4 automaat. Na dat ik deze weer had ingebouwd ( en deze keer op de juiste manier !!! ) heb ik de auto weer gestart en heb zelfs een heel rondje kunnen rijden. Maar halverwege het tweede rondje was het weer prijs. De bak viel weer uit onder het rijden en doet weer niets. Nu zeggen ze mij dat er gewoon te weinig olie in zit, maar dan vraag ik mij af waarom hij het de eerste ronde wel deed. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Moet mss de motor en automaat terug ingelezen worden ofzo? Wie kan mij aub helpen? Gr kurt