Beste 306'ers. Ik ben hartstikke blij met m'n 306 uit 1998 en heb al een aantal dingen weten te verhelpen via dit forum. mijn leeuwtje heeft nog niet veel kilometers gereden, zo'160000, waar ik heel trots op ben:oud:. Ik loop toch tegen een aantal problemen aan, (niet urgent), maar wel irritant. 3 maanden geleden heb ik de stekker in de deur vervangen bij de bestuurderskant, omdat die gecorrodeerd was. Dit was een aanleiding voor een aantal problemen. Stekker met bedrading en krimpkousjes met soldeertin is het me gelukt om een nieuwe te zetten en waren een aantal problemen verholpen:), behalve... de centrale deurvergrendeling en de airbag.. ik had al snel ontdekt dat er maar 1 manier was om de boel open en dicht te maken, zonder de afstandsbediening, want die werkt niet. met de sleutel kan ik beide deuren openen, maar wel afzonderlijk van elkaar, ze gaan samen niet tegelijk open. Eerst de één en dan de ander, waarbij tussendoor het slot van de achterbak begint te schakelen, omdat die niet weet of die open moet gaan of dicht moet blijven. Dat geeft seconden een leuk geschakel van het slot van de achterklep. Het slot van de achterklep is onlangs vervangen door de Peugeot garage, btw. Met het sluiten moet ik standaard eerst de bijrijderskant op slot doen en dan de bestuurderskant en tussendoor weer dat achterslot.. tiktaktiktaktiktaktiktaktiktak, tot ze beide op slot zitten, super irritant.
Daarnaast de airbag.. t lampje brandt eigenlijk altijd.. eerst wat geknipper en daarna lampje aan. Bij de Peugeot garage hebben ze nieuwe stekkers onder de stoel geplaats en moest de boel ge-reset worden en dan zou het weer werken. Door drukte en toestand hebben ze de boel niet ge-reset en heb dat zelf dan maar gedaan. Ik heb een Haines Peugeot boek en hierin stond hoe dat moest. enfin. Eindresultaat, het is nog steeds niet verholpen :(en dat terwijl ik verwacht had dat Van Mossel Peugeot m'n oude bakkie wel zou fixen:D. Blijkbaar staan ze niet te wachten op een rammelbak van 20 jaar en ga ik niet meer met ze in zee, omdat ze structureel veel duurder uitvallen dan andere garage's. Ben zojuist bij een ander door de apk heen gekomen zonder veel pijnpunten, maar t blijft aan me knagen dat t niet is opgelost en ik er wel veel geld voor heb neergelegd... Als iemand tips heeft, dan ga ik daar zeker blij van worden. :)[COLOR="Silver"]
========== Post samengevoegd op 23:56 ========== De vorige post was op 23:47 ==========
[/COLOR]Oh en wat ook raar was.. na de carwash ging de achter ruitenwisser uit zichzelf aan en stopte niet meer, totdat blijkbaar de stekker weer opgedroogd was? tips welkom
Daarnaast de airbag.. t lampje brandt eigenlijk altijd.. eerst wat geknipper en daarna lampje aan. Bij de Peugeot garage hebben ze nieuwe stekkers onder de stoel geplaats en moest de boel ge-reset worden en dan zou het weer werken. Door drukte en toestand hebben ze de boel niet ge-reset en heb dat zelf dan maar gedaan. Ik heb een Haines Peugeot boek en hierin stond hoe dat moest. enfin. Eindresultaat, het is nog steeds niet verholpen :(en dat terwijl ik verwacht had dat Van Mossel Peugeot m'n oude bakkie wel zou fixen:D. Blijkbaar staan ze niet te wachten op een rammelbak van 20 jaar en ga ik niet meer met ze in zee, omdat ze structureel veel duurder uitvallen dan andere garage's. Ben zojuist bij een ander door de apk heen gekomen zonder veel pijnpunten, maar t blijft aan me knagen dat t niet is opgelost en ik er wel veel geld voor heb neergelegd... Als iemand tips heeft, dan ga ik daar zeker blij van worden. :)[COLOR="Silver"]
========== Post samengevoegd op 23:56 ========== De vorige post was op 23:47 ==========
[/COLOR]Oh en wat ook raar was.. na de carwash ging de achter ruitenwisser uit zichzelf aan en stopte niet meer, totdat blijkbaar de stekker weer opgedroogd was? tips welkom