Beste 306'ers. Ik ben hartstikke blij met m'n 306 uit 1998 en heb al een aantal dingen weten te verhelpen via dit forum. mijn leeuwtje heeft nog niet veel kilometers gereden, zo'160000, waar ik heel trots op ben:oud:. Ik loop toch tegen een aantal problemen aan, (niet urgent), maar wel irritant. 3 maanden geleden heb ik de stekker in de deur vervangen bij de bestuurderskant, omdat die gecorrodeerd was. Dit was een aanleiding voor een aantal problemen. Stekker met bedrading en krimpkousjes met soldeertin is het me gelukt om een nieuwe te zetten en waren een aantal problemen verholpen:), behalve... de centrale deurvergrendeling en de airbag.. ik had al snel ontdekt dat er maar 1 manier was om de boel open en dicht te maken, zonder de afstandsbediening, want die werkt niet. met de sleutel kan ik beide deuren openen, maar wel afzonderlijk van elkaar, ze gaan samen niet tegelijk open. Eerst de één en dan de ander, waarbij tussendoor het slot van de achterbak begint te schakelen, omdat die niet weet of die open moet gaan of dicht moet blijven. Dat geeft seconden een leuk geschakel van het slot van de achterklep. Het slot van de achterklep is onlangs vervangen door de Peugeot garage, btw. Met het sluiten moet ik standaard eerst de bijrijderskant op slot doen en dan de bestuurderskant en tussendoor weer dat achterslot.. tiktaktiktaktiktaktiktaktiktak, tot ze beide op slot zitten, super irritant.