Hoi allemaal,
Op internet heb ik al het een en ander gevonden maar ik wil even bij de kenners hier navragen welke stappen te ondernemen.
Sinds gistermiddag trilt de S16 als ik een lange doordraaier naar links maar op snelheid (>80km/h). Nu weet ik dat de vorige eigenaar een stoepje geraakt heeft, dus ik vermoed dat de auto uitgelijnd moet worden. Maar dat zal niet het trillen veroorzaken, of wel? Rechtuit heb ik geen trillingen. En in doordraaier naar rechts ook niet.
Wat zijn in volgorde de onderdelen die ik moet controleren en gelijk de vraag hoe?
Zaken welke het volgens internetfora kunnen zijn:
- Aandrijfas;
- Stuurkogel;
- Wiellager;
- Banden;
- Draagarm rubbers.
Zijn er verdere onderdelen die dit kunnen veroorzaken?
Op internet heb ik al het een en ander gevonden maar ik wil even bij de kenners hier navragen welke stappen te ondernemen.
Sinds gistermiddag trilt de S16 als ik een lange doordraaier naar links maar op snelheid (>80km/h). Nu weet ik dat de vorige eigenaar een stoepje geraakt heeft, dus ik vermoed dat de auto uitgelijnd moet worden. Maar dat zal niet het trillen veroorzaken, of wel? Rechtuit heb ik geen trillingen. En in doordraaier naar rechts ook niet.
Wat zijn in volgorde de onderdelen die ik moet controleren en gelijk de vraag hoe?
Zaken welke het volgens internetfora kunnen zijn:
- Aandrijfas;
- Stuurkogel;
- Wiellager;
- Banden;
- Draagarm rubbers.
Zijn er verdere onderdelen die dit kunnen veroorzaken?
'01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
'99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
'98 306 GTI6 2.0 16v - Restoratie project
'96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
'92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
'18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily
'99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
'98 306 GTI6 2.0 16v - Restoratie project
'96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
'92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
'18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily