noujah nieuw... voor mij dan :D
ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een 306 cabrio uit maart 1997.
Het is een 2.0 8v en ik geloof nog een phase 1
Ik heb hem vooral gekocht omdat ik slechts sporadisch een auto nodig heb dus verbruik maakt iets minder uit en ik het een geinig bakje vond voor onwaarschijnlijk weinig geld.
De auto is dan ook verre van perfect.
Het dakje is behoorlijk lelijk en heeft wat kleine beschadigingen vooral op een aantal naden. Het is wel nog helemaal waterdicht. Het raampje was helemaal melk wit maar na een beetje poetsen met wat polijst spul kun je er weer best aardig doorheen kijken.
De auto zelf heeft ook hier en daar een deukje of kras.
Het interieur is leer met op de bestuurdersstoel wat beschadigingen.
Dat alles mag de pret echter niet drukken.
Hier een paar foto's van het autootje.
Ik heb meteen ook een aantal vragen.
1) mijn knipperlicht schakelaar had wat kuren, ik heb nu via marktplaats een nieuwe gekocht deze blijkt alleen van een phase 2 te zijn, hij heeft dan ook meer functies dan het origineel (mistlichtschakelaars zitten ook op het stokje). De aansluiting lijkt zover ik op foto's op internet kan zien wel hetzelfde alleen 'gebruikt' de phase 1 minder connectoren. Iemand hier ervaring mee? Kan ik deze alsnog plaatsen?
2) De distributie riem is 50dkm geleden vervangen, wat is het standaard interval voor deze dingen.
3) Wat raden jullie aan om op korte termijn te doen qua onderhoud (naast de usual vloeistoffen en filters)
4) Wat is een fijne en liefst beetje goedkope bron/site voor slijtage onderdelen. Ik zie behoorlijk veel aanbieders van 306 onderdelen voor hele lage prijzen.
5) Mijn airbag lampje knippert, ik heb hier en daar al wat gelezen op internet over de diagnose waarbij het halve dashboard er uit moet, is dit de enige manier
6) Heeft iemand een Haynes manual of dergelijke, liefst digitaal
Groeten,
Paul
ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een 306 cabrio uit maart 1997.
Het is een 2.0 8v en ik geloof nog een phase 1
Ik heb hem vooral gekocht omdat ik slechts sporadisch een auto nodig heb dus verbruik maakt iets minder uit en ik het een geinig bakje vond voor onwaarschijnlijk weinig geld.
De auto is dan ook verre van perfect.
Het dakje is behoorlijk lelijk en heeft wat kleine beschadigingen vooral op een aantal naden. Het is wel nog helemaal waterdicht. Het raampje was helemaal melk wit maar na een beetje poetsen met wat polijst spul kun je er weer best aardig doorheen kijken.
De auto zelf heeft ook hier en daar een deukje of kras.
Het interieur is leer met op de bestuurdersstoel wat beschadigingen.
Dat alles mag de pret echter niet drukken.
Hier een paar foto's van het autootje.
Ik heb meteen ook een aantal vragen.
1) mijn knipperlicht schakelaar had wat kuren, ik heb nu via marktplaats een nieuwe gekocht deze blijkt alleen van een phase 2 te zijn, hij heeft dan ook meer functies dan het origineel (mistlichtschakelaars zitten ook op het stokje). De aansluiting lijkt zover ik op foto's op internet kan zien wel hetzelfde alleen 'gebruikt' de phase 1 minder connectoren. Iemand hier ervaring mee? Kan ik deze alsnog plaatsen?
2) De distributie riem is 50dkm geleden vervangen, wat is het standaard interval voor deze dingen.
3) Wat raden jullie aan om op korte termijn te doen qua onderhoud (naast de usual vloeistoffen en filters)
4) Wat is een fijne en liefst beetje goedkope bron/site voor slijtage onderdelen. Ik zie behoorlijk veel aanbieders van 306 onderdelen voor hele lage prijzen.
5) Mijn airbag lampje knippert, ik heb hier en daar al wat gelezen op internet over de diagnose waarbij het halve dashboard er uit moet, is dit de enige manier
6) Heeft iemand een Haynes manual of dergelijke, liefst digitaal
Groeten,
Paul