Zoals bij sommige al bekend was ik al enige tijd om mij heen aan het kijken voor een 1.8 16v of zelfs een 2.0 16v swap voor de sedan.
Na enige tijd van zoeken kwam in onlangs per toeval een 306 xsi in een cosmetische niet al te beste staat tegen met maar 159K km op de teller tegen.
Afgelopen zaterdag een ritje van totaal 6 uur (heen en terug) gemaakt met de sedan met op de terugreis een xsi als gezelschap.
De xsi is cosmetisch echt in serieus slechte staat, er is echt geen paneel zonder schade en rondom het originele dakraam is het dak echt helemaal verrot (nog verder dan de gti al was).
De prijs was redelijk schappelijk, bijde sleutels en het onderhoudsboekje waren aanwezig.
Grootste pluspunt is dat de motor er van binnen vrij schoon uit ziet (vanaf de vuldop gezien) geen dikke zware drap oid, gewoon een licht buinige kleur op het alluminium.
Motor loopt mooi stil en gaat goed door de toeren heen.
Versnellingsbak voelt goed aan schakellen gaat zonder krakken oid.
Verder is het blok mooi droog op wat licht zweten van de kleppendeksels na.
Dus in de loop van de komende maanden zal de sedan geheel onder het spreekwoordelijke mes gaan en word de 1.6 8v vervangen voor een 2.0 16v
Na enige tijd van zoeken kwam in onlangs per toeval een 306 xsi in een cosmetische niet al te beste staat tegen met maar 159K km op de teller tegen.
Afgelopen zaterdag een ritje van totaal 6 uur (heen en terug) gemaakt met de sedan met op de terugreis een xsi als gezelschap.
De xsi is cosmetisch echt in serieus slechte staat, er is echt geen paneel zonder schade en rondom het originele dakraam is het dak echt helemaal verrot (nog verder dan de gti al was).
De prijs was redelijk schappelijk, bijde sleutels en het onderhoudsboekje waren aanwezig.
Grootste pluspunt is dat de motor er van binnen vrij schoon uit ziet (vanaf de vuldop gezien) geen dikke zware drap oid, gewoon een licht buinige kleur op het alluminium.
Motor loopt mooi stil en gaat goed door de toeren heen.
Versnellingsbak voelt goed aan schakellen gaat zonder krakken oid.
Verder is het blok mooi droog op wat licht zweten van de kleppendeksels na.
Dus in de loop van de komende maanden zal de sedan geheel onder het spreekwoordelijke mes gaan en word de 1.6 8v vervangen voor een 2.0 16v
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
'93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
'98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'03 307 2.0 16V XS break - ex
'99 306 2.0 16V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6- R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
'17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease