Hallo iedereen.
Ik ben Jasper en ben ook van plan in de nabije toekomst een 306 cabriolet te kopen. Bij wijze van onderzoek stootte ik op dit forum en zag dat er al enorm veel handige tips terug te vinden zijn dus registreren leek me zeker de moeite.
Zoals de titel verraad kom ik uit het edele geslacht der Belgen. Ik zie dat de meeste hier NL'ers maar afgezien van een lokaal dialect zijn we toch een beetje het zelfde slag. Alleen bakken wij waarschijnlijk meer frieten
;)Ik ben Jasper en ben ook van plan in de nabije toekomst een 306 cabriolet te kopen. Bij wijze van onderzoek stootte ik op dit forum en zag dat er al enorm veel handige tips terug te vinden zijn dus registreren leek me zeker de moeite.
Zoals de titel verraad kom ik uit het edele geslacht der Belgen. Ik zie dat de meeste hier NL'ers maar afgezien van een lokaal dialect zijn we toch een beetje het zelfde slag. Alleen bakken wij waarschijnlijk meer frieten
Ik ben er nu 28 en enkele jaren terug was ik helemaal geen car guy. Ik had mijn motorfiets en alle vierwielers konden de pot op. Op onverklaarbare wijze begonnen sommige wagens er toch meer uit te springen voor mij en raakte ik ook meer geïnteresseerd in mechaniek. Was destijds wat ze een "goede student" noemden dus moest van mijn ouders Latijnse blijven volgen, mocht niet beginnen in automechanica. Nooit iets bereikt met dat Latijn trouwens, behalve slim lijken door een spreuk te vertalen als cafétruuk.
Door youtubekanalen als Engineering Explained en later ook Chris Fix e.d. kreeg ik meer en meer interesse in mechanica (en wagens). Mijn vriendin heeft als uitzet de Peugeot 106 fase II 1.1l gekregen die haar moeder gebruikte om naar het station te rijden wanneer het regende gekregen. Aanvankelijk vond ik dat een weinigzeggend auto'tje maar ik heb em toch leren waarderen. Sinds kort prul ik er zelf ook wat aan. Onlangs eerste olie - en filterwissel zelf gedaan, met krotgereedschap dat mijn pa 20 jaar geleden bij Aldi heeft gekocht ofzo. Toch in geslaagd om alles gedaan te krijgen, helaas wel een lek gemaakt in de koelvloeistofleiding die ik nog dicht moet zien te krijgen
Dus ik dien nog deftig gereedschap te kopen en een 306 als projectwagen. En vééél te leren!
Vroeger had ik al die vooroordelen (puh, Peugeot is rommel, Audi/BMW is goed) maar onze kleine 106 heeft me tot op heden nog niet teleurgesteld. En als er dan iets aankomt is het voor weinig geld alweer opgelost. Voor mijn werk rij ik regelmatig met een moderne VW Transporter. Zeer goed uitgeruste camionette maar heel vaak storingen, elektrische fouten e.d. Gelukkig is het een leasewagen dus dat regelt de firma dan weer meteen maar als dit een eigen wagen was zou ik minder gelukkig zijn met al die garagebezoeken.
Deze week ga ik samen met mijn neef (die garagist is) naar een 306 cabrio 2.0 8v kijken met 210k km op de teller. Ik heb de aankooptips op het forum al uitgepluisd en hoop natuurlijk dat dit dé wagen is. Bij zo'n oude wagen zullen er natuurlijk wel aandachtspunten en problemen legio zijn maar deze hoop ik gaandeweg op te lossen en ondertussen te genieten van een budgetcabrio die in mijn ogen minstens even mooi dan niet mooier is dan een Audi A3/BMW 3-serie cabrio.
Als ik een wagen gevonden heb zal me ongetwijfeld nog veel zien passeren hier
PS wat de rest van mijn garage betreft, ik heb een Triumph Speedmaster '15 waar ik dagelijks mee rijdt (doe er al mijn woon-werk mee) en een Suzuki Bandit '03 die ondertussen al 3 jaar staat te wachten tot ik hem weer straatwaardig maak en verkoop