Lijm uit een spuitbus is niet zo geweldig. De beste oplossing is contactlijm: Bison-Tix. Je kunt er niet teveel van opsmeren want je loopt het risico dat je het door de bekleding drukt.
If you play music loud enough, the demons will stay away
Lijmen is een tijdelijke oplossing, het probleem is dat het foam wat tussen het plastic en de bekleding in zit vergaat.
Enige goede oplossing is opnieuw bekleden of nieuw foam.
De (stoffen) bekleding van mijn Ph3 laat ook los, daar moet ook nog eens iets aan gebeuren.
De panelen van de luxere en sport modelen van de phase 3 alsmede de laatste phase 3s hebben veel betere panelen. Er zit niet meer van dat zwakke foam tussen. Een nadeel: ze voelen echt hard aan.
Bij mijn GTi was het ook bagger... Die foam laag blijft in alle gevallen de boosdoener. Er is maar 1 goede remedie; Vervangen.
Dat is niet makkelijk; wil je het goed doen dan moet je de 2 helften van de panelen weer gaan scheiden. Deze zitten met plastic proppen aan elkaar gesmolten. Geheel risicoloos gaat dit niet...
Dan het nieuw opbouwen is ook erg secuur werk. Zorg dat het te beplakken oppervlak schoon is. Dus ALLE oude foam eraf. (verfafbijt is een optie, maar zorg dan echt dat je het bovendeel van het paneel helemaal los hebt van de onderste helft).
Ik heb gekozen destijds voor een mooi strak stukje skaileer. Dit is goed te verwerken met een 750ml Bisontix lijm. zorg ervoor dat je beide delen ten alletijden insmeert met dat goedje anders gaat het weer los. Zeker bij de te vouwen randen van de handgreep is het eerg belangerijk dat je dit 2 zijdig insmeert. Neem echt de tijd voor dit klusje en zorg dat je het leer goed kunt opspannen. Dan een dag goed laten drogen en de panelen weer aan elkaar bevestigigen. Ik heb dat met hele korte zelftappertjes gedaan (12mm Lang, anders ga je door het onderste paneel heen). rondom god afsnijden en de raamlikkers er weer op. Dan monteren en alles is weer superstrak!