Ik rijd al weer 7 jaar met veel plezier in mijn Peugeot 306 1.8 16v Cabriolet uit 2001. Deze winter had de auto last van startproblemen, waarbij de motor bij koude en bij warme start soms moeizaam of helemaal niet wilde aanslaan. De garage heeft er toen naar gekeken en tot 2 keer toe konden zij het probleem niet reproduceren. Volgens de garage zouden de startproblemen vermoedelijk komen door problemen met de brandstoftoevoer of de aansturing daarvan en toen is er een nieuw brandstofpomprelais geplaatst. Wanneer dit niet zo helpen, zou de hele brandstofpomp op de tank vervangen moeten worden. Het vervangen van het relais heeft het startprobleem niet direct verholpen, maar kort daarna is het startprobleem vanzelf verdwenen. Sindsdien start de auto weer als een zonnetje.
Helaas is hier enige tijd geleden een probleem voor in de plaats gekomen: een stotterende/"smorende" motor bij laag toerental (zowel bij optrekken vanaf stilstand als op hogere snelheid - ik moet dan terugschakelen om de auto weer op gang te krijgen- ongeacht of de motor warm of koud is). Ik zou de auto naar de garage kunnen brengen, maar ben bang dat ze weer allerlei dingen gaan controleren/vervangen zonder dat dit iets oplevert. Ik zou graag eerst zelf willen proberen of ik het probleem kan verhelpen.
Ik ben benieuwd of er problemen bekend zijn waardoor dit kan worden veroorzaakt, en wat ik hier zelf aan zou kunnen doen?
De auto heeft alweer 190.000 km gelopen, maar ik kan nog geen afstand doen van mijn 306. Ik hoop het probleem te kunnen vinden en weer een tijd te kunnen doorrijden.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Helaas is hier enige tijd geleden een probleem voor in de plaats gekomen: een stotterende/"smorende" motor bij laag toerental (zowel bij optrekken vanaf stilstand als op hogere snelheid - ik moet dan terugschakelen om de auto weer op gang te krijgen- ongeacht of de motor warm of koud is). Ik zou de auto naar de garage kunnen brengen, maar ben bang dat ze weer allerlei dingen gaan controleren/vervangen zonder dat dit iets oplevert. Ik zou graag eerst zelf willen proberen of ik het probleem kan verhelpen.
Ik ben benieuwd of er problemen bekend zijn waardoor dit kan worden veroorzaakt, en wat ik hier zelf aan zou kunnen doen?
De auto heeft alweer 190.000 km gelopen, maar ik kan nog geen afstand doen van mijn 306. Ik hoop het probleem te kunnen vinden en weer een tijd te kunnen doorrijden.
Alvast bedankt voor het meedenken!