Goedemiddag allen,
Zal me even kort voorstellen, ik ben Bas, 34 jaar, woon in Landsmeer en trotse bezitter van een Peugeot 306 XS:
Motortype : 1.8 / 16V
Bouwjaar : Juni 1998
Carroserie : Hatchback
Nooit echte problemen gehad met mijn 306, helaas is dat nu wel anders..
Rijdend weg gezet, week later weer willen rijden maar start niet. Alles lijkt gewoon te werken, radio, lichten etc gaan allemaal aan. Startmotor doet het ook gewoon en benzinepomp hoor je ook aan gaan. Echter blijft het daarbij.. ANWB is geweest en kwam er ook niet, auto wil maar niet starten. Hij kon ook de computer niet uitlezen, kreeg geen signaal.
Gesleept naar bevriende garage voor verdere diagnose. Hij kan helaas ook niet in de motorcomputer komen. Wel in de ABS Airco computer. Hieronder even een overzicht van wat we wel weten:
Lijkt op startonderbrekerachtig iets.. signaal ecu in lijkt allemaal in orde enkel ontsteking en injectie geven geen aansturing..
Iemand hier ervaring mee? Wij staan een beetje stil nu.. letterlijk..
Hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groeten, Bas![/SIZE]
Zal me even kort voorstellen, ik ben Bas, 34 jaar, woon in Landsmeer en trotse bezitter van een Peugeot 306 XS:
Motortype : 1.8 / 16V
Bouwjaar : Juni 1998
Carroserie : Hatchback
Nooit echte problemen gehad met mijn 306, helaas is dat nu wel anders..
Rijdend weg gezet, week later weer willen rijden maar start niet. Alles lijkt gewoon te werken, radio, lichten etc gaan allemaal aan. Startmotor doet het ook gewoon en benzinepomp hoor je ook aan gaan. Echter blijft het daarbij.. ANWB is geweest en kwam er ook niet, auto wil maar niet starten. Hij kon ook de computer niet uitlezen, kreeg geen signaal.
Gesleept naar bevriende garage voor verdere diagnose. Hij kan helaas ook niet in de motorcomputer komen. Wel in de ABS Airco computer. Hieronder even een overzicht van wat we wel weten:
- De aansluitingen op de 16 voudige OBD stekker maken verbinding met de motorcomputer en heeft vaste spanning, gestuurde spanning en massa.
- Dubbel relais schakelt en verbind ook door.
- Computer krijgt spanning en massa.
- Sensoren krijgen 5 v
- Bobine en injectoren krijgen voeding (bobine ook massa) maar worden niet aangestuurd.
- Krukas sensor geeft netjes een wissel spanning (scoop beeld)
- Een computer compleet met transponder uitgewisseld maar werkt ook niet. Kan dan nog steeds niets uitlezen. Gaat om een 55 pins computer met een grote stekker (FYE).
- [SIZE=2]Reservesleutel maakt geen verschil, lees ring van de transponder hebben we ook uitgewisseld.
Lijkt op startonderbrekerachtig iets.. signaal ecu in lijkt allemaal in orde enkel ontsteking en injectie geven geen aansturing..
Iemand hier ervaring mee? Wij staan een beetje stil nu.. letterlijk..
Hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groeten, Bas![/SIZE]