Hallo,
Onlangs heb ik na 15 jaar mijn 504 cabrio (1970) verkocht en in de deal er een 306 cabrio voor in de plaats gekregen.
De 504 vraagt veel onderhoud om goed te houden en hoewel ik het leuk vind om te doen ontbreekt mij voldoende tijd en een goede
garage. De 306 heeft net zoveel Peugeot "cabrio-gevoel" maar is duidelijk van een andere generatie.
Bovendien willen de dames thuis hier wel in rijden in tegenstelling tot de 504 waar ze alleen in mee wilden rijden met een OV kaart op zak (!)
Het fijne aan de 306 is dat je met wat kennis en ervaring er nog aardig veel zelf aan kunt doen en de onderdelen vorziening goed is.
Onze "nieuwe" Peugeot betreft een 1996 er cabriolet met 1.8 (8v) motor in de Roland Garros uitvoering.
De auto is compleet en niet verprutst. Op het eerste gezicht is de techniek in orde, heb er zonder probleem laatst een lange rit mee gemaakt dus dat geeft moed !
op wat gebruikssporen na ziet de auto er netjes uit. De kap werkt gelukkig (ben nog geen lekkende leidingen tegengekomen) en het interieur staat er netjes bij.
Er is wel wat werk aan het uiterlijk vnl. gebruikssporen en de voorstoelen moeten aangepakt worden maar goed er moet wel wat overblijven om aan te werken.
Ik heb al wat onderwerpen op het forum bekeken en de nodige waardevolle info & tips gezien voor mijn eerste klus, de achterraampjes
weer laten werken (geen spanning).
Tot binnenkort op het forum
Groet,
Wouter
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Onlangs heb ik na 15 jaar mijn 504 cabrio (1970) verkocht en in de deal er een 306 cabrio voor in de plaats gekregen.
De 504 vraagt veel onderhoud om goed te houden en hoewel ik het leuk vind om te doen ontbreekt mij voldoende tijd en een goede
garage. De 306 heeft net zoveel Peugeot "cabrio-gevoel" maar is duidelijk van een andere generatie.
Bovendien willen de dames thuis hier wel in rijden in tegenstelling tot de 504 waar ze alleen in mee wilden rijden met een OV kaart op zak (!)
Het fijne aan de 306 is dat je met wat kennis en ervaring er nog aardig veel zelf aan kunt doen en de onderdelen vorziening goed is.
Onze "nieuwe" Peugeot betreft een 1996 er cabriolet met 1.8 (8v) motor in de Roland Garros uitvoering.
De auto is compleet en niet verprutst. Op het eerste gezicht is de techniek in orde, heb er zonder probleem laatst een lange rit mee gemaakt dus dat geeft moed !
op wat gebruikssporen na ziet de auto er netjes uit. De kap werkt gelukkig (ben nog geen lekkende leidingen tegengekomen) en het interieur staat er netjes bij.
Er is wel wat werk aan het uiterlijk vnl. gebruikssporen en de voorstoelen moeten aangepakt worden maar goed er moet wel wat overblijven om aan te werken.
Ik heb al wat onderwerpen op het forum bekeken en de nodige waardevolle info & tips gezien voor mijn eerste klus, de achterraampjes
weer laten werken (geen spanning).
Tot binnenkort op het forum
Groet,
Wouter
[ATTACHMENT NOT FOUND]