Beste 306'ers.
Ik ben een trotse bezitters van een peugeot 306 hatchback uit 1998. Rijd fijn, motor technisch in orde. Ik heb te maken met een vervelend dingetje. De temperatuur indicator van de kvs op het dashboard geeft verschillende waarden aan. Zeer recent zijn de waterpomp, distributieriem, cilinderkop pakking, thermostaat, thermostaathuis en het blauwe sensor op de motor vervangen, ook kvs vervangen en bijgevuld.. Alles is ook goed ontlucht. De temperaturen zijn uitgelezen op de computer van de garage en het koelsysteem werkt naar behoren, bij 98 graden begint de koeling in te slaan.
Alleen geeft mijn indicator op het dashboard niet meer de juiste waarden aan. Ergens zit er een los contact of is er een massa misschien toe aan vernieuwing of een opschoon beurt. Maar hoe weet ik waar de draden lopen en de contacten of steckers (behalve de blauwe) die ik moet gaan bekijken. Zie maar eens achter het dashboard te komen of onder de motorkap het juiste contactje te vinden.. Of is het een kwestie van de groene stecker vervangen? (die is volgens mij alleen voor het uitlezen) Of is er misschien nog een sensor die ik over het hoofd zie?
Als nood oplossing zou ik een extern 12 volt metertje op het systeem kunnen bevestigen naar het interieur, zodat ik deze weer normaal kan aflezen. Maar goed, ik wil het eerst weer proberen te fixen.
Iemand enig idee of suggestie? Reacties zijn heel welkom.
Ik ben een trotse bezitters van een peugeot 306 hatchback uit 1998. Rijd fijn, motor technisch in orde. Ik heb te maken met een vervelend dingetje. De temperatuur indicator van de kvs op het dashboard geeft verschillende waarden aan. Zeer recent zijn de waterpomp, distributieriem, cilinderkop pakking, thermostaat, thermostaathuis en het blauwe sensor op de motor vervangen, ook kvs vervangen en bijgevuld.. Alles is ook goed ontlucht. De temperaturen zijn uitgelezen op de computer van de garage en het koelsysteem werkt naar behoren, bij 98 graden begint de koeling in te slaan.
Alleen geeft mijn indicator op het dashboard niet meer de juiste waarden aan. Ergens zit er een los contact of is er een massa misschien toe aan vernieuwing of een opschoon beurt. Maar hoe weet ik waar de draden lopen en de contacten of steckers (behalve de blauwe) die ik moet gaan bekijken. Zie maar eens achter het dashboard te komen of onder de motorkap het juiste contactje te vinden.. Of is het een kwestie van de groene stecker vervangen? (die is volgens mij alleen voor het uitlezen) Of is er misschien nog een sensor die ik over het hoofd zie?
Als nood oplossing zou ik een extern 12 volt metertje op het systeem kunnen bevestigen naar het interieur, zodat ik deze weer normaal kan aflezen. Maar goed, ik wil het eerst weer proberen te fixen.
Iemand enig idee of suggestie? Reacties zijn heel welkom.