Mijn peugeot 306 heeft nu 2 maal een startprobleem gehad,zit een nieuwe accu in bij de keuring vorige maand is er een nieuwe accuklem opgezet,als hij eenmaal start dan loopt de motor goed.
Mvg Roelfien
Wat bedoel je precies met "startproblemen"?
Slaat de motor slecht aan, oftewel moet je lang doorstarten/start hij op 2-3 cilinders?
Gaat de motor tijdens het starten langzamer rond?
Net weer geprobeerd,motor maakt zwaar geluid en auto trilt,na een paar seconden loopt de motor normaal,vanmiddag moest ik flink gas geven voordat de motor normaal liep.
Niet meten van het ergste uit gaan (al is het zeker een mogelijkheid).
Koppakking is iig relatief eenvoudig te checken als je weet waar je naar moet zoeken.
Zou ook kunnen dat de bougies en bougiekabels aan vervanging toe zijn, al verklaart dat niet helemaal waarom hij later wel goed gaat lopen.
Een filmpje of geluidsopname van wat er gebeurt helpt iig veel meer dan via een PC wat raak te gokken.
Mijn eerste gedachte gaat ook uit naar de ontstekingsdelen.
Zeker omdat het nu vaak lekker vochtig is in de ochtend.
En dat verklaard dan wel weer het betere lopen als de motor warmer word.
Ik heb op een van mijn vorige 306en een keer een gescheurde dis-bobine gehad en die startte met slecht weer (lees vochtig) ook beroerd.
En zodra het zaakje warmer werd ging de motor dan beter lopen.
Mozilla/5.0 (Linux; Android 8.1.0; CPH1837) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/10.1 Chrome/71.0.3578.99 Mobile Safari/537.36
Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.