Beste mede 306 eigenaren,
Ik heb problemen met het starten van mijn motor. De wagen slaat niet aan en opzich zijn er verschillende redenen die het kunnen veroorzaken, als volgt:
- Wagen staat, ik denk, minimaal 4/5 jaar stil. Olie is weg gezakt onder het minimum. Bij starten/contact, staat de olie meter tegen de linkerkant aan. Eerste of tweede streepje.
- Bougies zijn vervangen. Bij de (vanuit links geteld) vonkten de tweede en de vierde bougies niet. Getest door ze samen met de bobine op het blok te leggen (niet tegen aan gehouden). Lees heel veel verhalen over de manier van testen, maar vooral veel onduidelijke verhalen. Als iemand mij eens duidelijk kan vertellen hoe het te doen, dank u zeer!
- Riemen draaien bij het starten. Dat zijn dus distributie riem en de riem die om de dynamo etc heen draait.
De lucht en brandstof filter wil ik snel gaan bekijken en direct vervangen of schoonmaken. Brandstof rail lijkt benzine naar de motor te brengen, het liep ertussen uit toen ik het een beetje los wrong.
Het probleem zit er een beetje in dat ik veel goede adviezen krijg, alleen veel verschillende. Ik zou graag de motorolie vervangen met olie filter, alleen zegt het onderhoudsboekje dat ik hem niet mag verversen. Aangezien ik niet welke motorolie erin zit, ga ik hem niet met een (aanbevolen) oliesoort mengen. Dan ga ik volgens mij vragen om problemen.
De vraag is voor mij, wat slim is om te doen.
Ik weet dat alles draait, maar dat de bougies niet vonken en de motorolie is weg gezakt. Ik heb het advies gekregen om de kleppendeksel los te halen, aangezien ik de zuigers/cilinders kan zien. Alleen ben ik momenteel niet kundig genoeg om die los te halen en alles netjes, zoals het hoort, met een nieuwe koppakking terug te plaatsen.
De wagen kan de garage niet uit, en mijn persoonlijke monteur zit helaas met enorme drukte van zijn school te kijken. Om naar anderen te gaan staat mij niet aan, aangezien ik op sterk vertrouwen werk.
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!
Wagen specificaties:
Peugeot 306 S16 2.0
Bouwjaar: 1996
Motorcode: XU10J4RS (van internet)
Ik heb problemen met het starten van mijn motor. De wagen slaat niet aan en opzich zijn er verschillende redenen die het kunnen veroorzaken, als volgt:
- Wagen staat, ik denk, minimaal 4/5 jaar stil. Olie is weg gezakt onder het minimum. Bij starten/contact, staat de olie meter tegen de linkerkant aan. Eerste of tweede streepje.
- Bougies zijn vervangen. Bij de (vanuit links geteld) vonkten de tweede en de vierde bougies niet. Getest door ze samen met de bobine op het blok te leggen (niet tegen aan gehouden). Lees heel veel verhalen over de manier van testen, maar vooral veel onduidelijke verhalen. Als iemand mij eens duidelijk kan vertellen hoe het te doen, dank u zeer!
- Riemen draaien bij het starten. Dat zijn dus distributie riem en de riem die om de dynamo etc heen draait.
De lucht en brandstof filter wil ik snel gaan bekijken en direct vervangen of schoonmaken. Brandstof rail lijkt benzine naar de motor te brengen, het liep ertussen uit toen ik het een beetje los wrong.
Het probleem zit er een beetje in dat ik veel goede adviezen krijg, alleen veel verschillende. Ik zou graag de motorolie vervangen met olie filter, alleen zegt het onderhoudsboekje dat ik hem niet mag verversen. Aangezien ik niet welke motorolie erin zit, ga ik hem niet met een (aanbevolen) oliesoort mengen. Dan ga ik volgens mij vragen om problemen.
De vraag is voor mij, wat slim is om te doen.
Ik weet dat alles draait, maar dat de bougies niet vonken en de motorolie is weg gezakt. Ik heb het advies gekregen om de kleppendeksel los te halen, aangezien ik de zuigers/cilinders kan zien. Alleen ben ik momenteel niet kundig genoeg om die los te halen en alles netjes, zoals het hoort, met een nieuwe koppakking terug te plaatsen.
De wagen kan de garage niet uit, en mijn persoonlijke monteur zit helaas met enorme drukte van zijn school te kijken. Om naar anderen te gaan staat mij niet aan, aangezien ik op sterk vertrouwen werk.
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!
Wagen specificaties:
Peugeot 306 S16 2.0
Bouwjaar: 1996
Motorcode: XU10J4RS (van internet)