Hoi allemaal,
Zoals gebruikelijk is de eerste post op een forum een voorstelrondje. Ik kan niet achterblijven natuurlijk. Ik heb eerder een account gehad op dit forum (Vleespet), maar ik denk dat dit account zo lang niet gebruikt is dat het inactief is geworden, ik kan in ieder geval geen wachtwoord meer opvragen voor dat account. Dan maar een frisse start.
Ik ben in het bezit van een 306 Cabriolet Ph.3, Gris Chateau met een 1.6 8v. Ik heb deze auto al 8 jaar in bezit, maar nadat er kinderen kwamen 6 jaar geleden, is de auto in de garage gezet, en er sindsdien niet meer uitgekomen. Mijn Peugeot geschiedenis gaat al verder terug, ik heb eerder een aantal jaren een 106 Rallye gereden, en daarvoor een 106 Le Mans. De TU blokjes zijn dus geen onbekende voor mij ;)
Afgelopen weken met het mooie weer begon het toch weer te kriebelen, en heb ik gisteren eens gekeken hoe de cabrio uit de mottenballen zou komen. Dat er werk aan zou zijn dat wist ik al zeker, in de kofferbak lagen immers nog 2 draagarmen, een koppelingsset, alle spullen om een grote beurt uit te voeren, en een distributieset en waterpomp lagen ook nog klaar om gemonteerd te worden.
Na wat lieve woordjes en een spuitje olie in elke cilinder (5 jaar stilstaan is voor geen 1 auto bevorderlijk) heb ik m met een setje startkabels eens de eerste schokken toegediend. En met prima resultaat moet ik zeggen, na 2 keer rondgaan sloeg het motortje weer aan, zelfs met de 5 jaar oude benzine in de tank. Na een minuut of 2 zakte het toerental weer mooi naar stationair en kon hij op eigen kracht het daglicht weer tegemoet. Ook de elektrische kap functioneert nog prima, openen en sluiten doet ie prima.
Komende week ga ik m eens naar de APK keuring brengen, eens zien wat ruim 5 jaar stilstand voor schade heeft aangericht aan rubbers en leidingen onder de auto.
Als dat is opgelost is het wel het streven om de cabrio weer in een nette bruikbare staat terug te brengen. Ik zal misschien nog wel een beroep doen op sommigen hier, ik ben destijds bij Froggie nog eens langs geweest in Breda, hij heeft mijn slotplaat van de kapdeksel in oude glorie hersteld, en volgens mij destijds ook nog een sluithendel vervangen. Ik heb toen bij hem ook mijn 6-delige c-stijl spanner achtergelaten (die lag dus in gruzelementen), hij ging er misschien eens mee aan de slag om ze na te maken. Ik heb al ergens langs zien komen dat dat intussen gelukt was.
Foto's zullen nog wel volgen als de auto weer in een iets meer toonbare staat is.
Gr. Leon
Zoals gebruikelijk is de eerste post op een forum een voorstelrondje. Ik kan niet achterblijven natuurlijk. Ik heb eerder een account gehad op dit forum (Vleespet), maar ik denk dat dit account zo lang niet gebruikt is dat het inactief is geworden, ik kan in ieder geval geen wachtwoord meer opvragen voor dat account. Dan maar een frisse start.
Ik ben in het bezit van een 306 Cabriolet Ph.3, Gris Chateau met een 1.6 8v. Ik heb deze auto al 8 jaar in bezit, maar nadat er kinderen kwamen 6 jaar geleden, is de auto in de garage gezet, en er sindsdien niet meer uitgekomen. Mijn Peugeot geschiedenis gaat al verder terug, ik heb eerder een aantal jaren een 106 Rallye gereden, en daarvoor een 106 Le Mans. De TU blokjes zijn dus geen onbekende voor mij ;)
Afgelopen weken met het mooie weer begon het toch weer te kriebelen, en heb ik gisteren eens gekeken hoe de cabrio uit de mottenballen zou komen. Dat er werk aan zou zijn dat wist ik al zeker, in de kofferbak lagen immers nog 2 draagarmen, een koppelingsset, alle spullen om een grote beurt uit te voeren, en een distributieset en waterpomp lagen ook nog klaar om gemonteerd te worden.
Na wat lieve woordjes en een spuitje olie in elke cilinder (5 jaar stilstaan is voor geen 1 auto bevorderlijk) heb ik m met een setje startkabels eens de eerste schokken toegediend. En met prima resultaat moet ik zeggen, na 2 keer rondgaan sloeg het motortje weer aan, zelfs met de 5 jaar oude benzine in de tank. Na een minuut of 2 zakte het toerental weer mooi naar stationair en kon hij op eigen kracht het daglicht weer tegemoet. Ook de elektrische kap functioneert nog prima, openen en sluiten doet ie prima.
Komende week ga ik m eens naar de APK keuring brengen, eens zien wat ruim 5 jaar stilstand voor schade heeft aangericht aan rubbers en leidingen onder de auto.
Als dat is opgelost is het wel het streven om de cabrio weer in een nette bruikbare staat terug te brengen. Ik zal misschien nog wel een beroep doen op sommigen hier, ik ben destijds bij Froggie nog eens langs geweest in Breda, hij heeft mijn slotplaat van de kapdeksel in oude glorie hersteld, en volgens mij destijds ook nog een sluithendel vervangen. Ik heb toen bij hem ook mijn 6-delige c-stijl spanner achtergelaten (die lag dus in gruzelementen), hij ging er misschien eens mee aan de slag om ze na te maken. Ik heb al ergens langs zien komen dat dat intussen gelukt was.
Foto's zullen nog wel volgen als de auto weer in een iets meer toonbare staat is.
Gr. Leon