Ben nieuw op het forum (rijd sinds jan. 2008 met veel plezier in een phase 3 cabrio 1.6 uit april 2001).
Heb recent weer een probleem met de kap (heb vaak storingen aan dak gehad, maar die altijd weten te verhelpen o.a. met de bekende reset-procedure etc.).
Ditmaal heeft 1 van de hydrauliek-slangen het begeven (nippel losgeschoten). Heb door een hydrauliek-specialist een nieuwe slang met nippels/wartels laten maken, en heb de slang zelf vervangen.
- (reguliere) hydrauliek-olie bijgevuld in reservoir tot aan vulnippel-niveau
- kap handmatig geopend/gesloten
- opnieuw olie bijgevuld tot vereist niveau
- kap 2* handmatig geopend/gesloten met ingeschakeld contact (tbv de reset)
Bij de eerste electrisch aangestuurde beweging deed de kap het (zowel open als dicht). Liep wel wat zwaar.
Bij de tweede test ging het openen goed, maar bij het sluiten stopte de cyclus op het moment dat de afdekkap open moest (die cilinder trok het niet meer).
Daarna heb ik de zaak niet meer aan de praat gekregen. Hoor de pomp niet schakelen. Heb wel de 30A zekering vervangen (die bleek doorgebrand....), maar ook daarna heb ik - ondanks manuele reset-actie met ingeschakeld contact - de zaak niet maar aan de praat gekregen.
Ik ben nu geneigd te denken aan een storing in de electra - mede gezien de doorgebrande zekering; zie ook geen olielekkage - maar ben daarin helemaal niet thuis.
Heeft iemand een suggestie?
Groeten - Hans, Vlierden (halverwege Venlo-Eindhoven).
Heb recent weer een probleem met de kap (heb vaak storingen aan dak gehad, maar die altijd weten te verhelpen o.a. met de bekende reset-procedure etc.).
Ditmaal heeft 1 van de hydrauliek-slangen het begeven (nippel losgeschoten). Heb door een hydrauliek-specialist een nieuwe slang met nippels/wartels laten maken, en heb de slang zelf vervangen.
- (reguliere) hydrauliek-olie bijgevuld in reservoir tot aan vulnippel-niveau
- kap handmatig geopend/gesloten
- opnieuw olie bijgevuld tot vereist niveau
- kap 2* handmatig geopend/gesloten met ingeschakeld contact (tbv de reset)
Bij de eerste electrisch aangestuurde beweging deed de kap het (zowel open als dicht). Liep wel wat zwaar.
Bij de tweede test ging het openen goed, maar bij het sluiten stopte de cyclus op het moment dat de afdekkap open moest (die cilinder trok het niet meer).
Daarna heb ik de zaak niet meer aan de praat gekregen. Hoor de pomp niet schakelen. Heb wel de 30A zekering vervangen (die bleek doorgebrand....), maar ook daarna heb ik - ondanks manuele reset-actie met ingeschakeld contact - de zaak niet maar aan de praat gekregen.
Ik ben nu geneigd te denken aan een storing in de electra - mede gezien de doorgebrande zekering; zie ook geen olielekkage - maar ben daarin helemaal niet thuis.
Heeft iemand een suggestie?
Groeten - Hans, Vlierden (halverwege Venlo-Eindhoven).
Hans van Huisseling
306 cabrio 1.6 phase-3, april 2001
306 cabrio 1.6 phase-3, april 2001