Na al ruim 12.5 jaar zeer tevreden dagelijks gebruik van mijn 306 cabrio 1.6 ph-3 uit april 2001 heb ik me eindelijk aangemeld bij het 306 forum.
Directe aanleiding zijn wat issues met de aandrijving van de kap (een gekend zwak punt van de cabrio), maar het is natuurlijk hartstikke leuk om in contact te komen met andere liefhebbers van dit prachtige Pininfarina-ontwerp.
Inmiddels staan ruim 210k km op de teller (waarvan de laatste 170k km er de afgelopen 12.5 jaar door mij opgezet zijn) - en hopelijk komen er nog veel bij. Vorige maand heeft onze 306 zich een uitermate betrouwbaar vervoermiddel (.....) getoond voor een volledig dakloos afgelegde kampeerreis naar Spanje (en terug). Zelfs geen druppel olie verbruikt.
De eerste (Duitse) eigenaresse heeft de auto bij aflevering direct 30mm laten verlagen (en navenant korte veren laten monteren) en hem op 17" velgen met 205/40 schillen gezet. Hij rijdt daardoor een beetje als een kart - maar hem in originele fabrieksstaat terugbrengen is me te duur (en die volle wielkasten staan best stoer).
Mijn auto-historie is overigens sterk PSA-gekleurd:
Triumph Acclaim HL 1982 - RIP 1995 (214 k)
Peugeot 405 GRX Diesel 1992 - RIP 2003 (400 k)
Peugeot 406 HDI Break 2000 - RIP 2013 (500k)
Citroen Picasso 1.8 2003 - RIP 2017 (crash bij 148k - vervangen door:)
Skoda Superb station 1.6 Diesel 2012 (actueel 223k)
Renault Kangoo Diesel bestel 2002 (was na 135k in 2008 al behoorlijk versleten - ingeruild voor:)
Peugeot 306 cabrio 1.6 2001 (actueel 210k)
Ik ontzie mijn auto's bepaald niet, maar koester ze zolang dat economisch enigszins verantwoord is.
Hans van Huisseling - Vlierden
Directe aanleiding zijn wat issues met de aandrijving van de kap (een gekend zwak punt van de cabrio), maar het is natuurlijk hartstikke leuk om in contact te komen met andere liefhebbers van dit prachtige Pininfarina-ontwerp.
Inmiddels staan ruim 210k km op de teller (waarvan de laatste 170k km er de afgelopen 12.5 jaar door mij opgezet zijn) - en hopelijk komen er nog veel bij. Vorige maand heeft onze 306 zich een uitermate betrouwbaar vervoermiddel (.....) getoond voor een volledig dakloos afgelegde kampeerreis naar Spanje (en terug). Zelfs geen druppel olie verbruikt.
De eerste (Duitse) eigenaresse heeft de auto bij aflevering direct 30mm laten verlagen (en navenant korte veren laten monteren) en hem op 17" velgen met 205/40 schillen gezet. Hij rijdt daardoor een beetje als een kart - maar hem in originele fabrieksstaat terugbrengen is me te duur (en die volle wielkasten staan best stoer).
Mijn auto-historie is overigens sterk PSA-gekleurd:
Triumph Acclaim HL 1982 - RIP 1995 (214 k)
Peugeot 405 GRX Diesel 1992 - RIP 2003 (400 k)
Peugeot 406 HDI Break 2000 - RIP 2013 (500k)
Citroen Picasso 1.8 2003 - RIP 2017 (crash bij 148k - vervangen door:)
Skoda Superb station 1.6 Diesel 2012 (actueel 223k)
Renault Kangoo Diesel bestel 2002 (was na 135k in 2008 al behoorlijk versleten - ingeruild voor:)
Peugeot 306 cabrio 1.6 2001 (actueel 210k)
Ik ontzie mijn auto's bepaald niet, maar koester ze zolang dat economisch enigszins verantwoord is.
Hans van Huisseling - Vlierden
Hans van Huisseling
306 cabrio 1.6 phase-3, april 2001
306 cabrio 1.6 phase-3, april 2001