Mijn 306 1.8 16 bj2000 heeft een gereviseerde, verlaagde achteras van een ph1 xsi.
Dus het type MET schijven, ZONDER abs.
Hiervoor heb ik tot 3x toe wielnaven besteld, maar ik heb van verschillende leveranciers steeds naven met abs ring gekregen.
Zelfs Peugeot specialist Bart Ebben stuurde ze inclusief abs ring.
Na de derde keer was ik het zat, en heb ik van de nieuwe naven de abs ring verwijderd, omdat ze anders niet volledig op de aspen komen.
Zonder ring zijn ze dus te smal (aspen diameter is 25mm, en die van de naaf ook).
De naaf kan er zonder problemen op, maar als ik hem erop schuif, dan schuif ik hem verder dan de schroefdraad waar de moer weer op komt. Met andere woorden, het lager kan nog heen en weer bewegen op de aspen.
Nu ben ik bezig afstandsbussen te maken, zodat de naaf iets verder naar buiten komt, tot aan de schroefdraad voor de moer, maar vraag mij af of hier iemand al eens eerder een probleem mee heeft gehad.
Groet, Folkert
Dus het type MET schijven, ZONDER abs.
Hiervoor heb ik tot 3x toe wielnaven besteld, maar ik heb van verschillende leveranciers steeds naven met abs ring gekregen.
Zelfs Peugeot specialist Bart Ebben stuurde ze inclusief abs ring.
Na de derde keer was ik het zat, en heb ik van de nieuwe naven de abs ring verwijderd, omdat ze anders niet volledig op de aspen komen.
Zonder ring zijn ze dus te smal (aspen diameter is 25mm, en die van de naaf ook).
De naaf kan er zonder problemen op, maar als ik hem erop schuif, dan schuif ik hem verder dan de schroefdraad waar de moer weer op komt. Met andere woorden, het lager kan nog heen en weer bewegen op de aspen.
Nu ben ik bezig afstandsbussen te maken, zodat de naaf iets verder naar buiten komt, tot aan de schroefdraad voor de moer, maar vraag mij af of hier iemand al eens eerder een probleem mee heeft gehad.
Groet, Folkert