Beste peugeot liefhebbers En kenners,
Ik heb nu alweer een paar maanden mijn auto in bezit en nu hoor ik ineens tijdens het rijden een vreemd geluid. Ik heb het maar even goed geobserveerd zodat ik het duidelijk aan jullie kan omschrijven.
- gorgelend geluid/alsof je met een mixer pannekoeken mix in een plastic kom mengt (ja vraag me niet hoe maar dit was het eerste wat in me op kwam)
- tijdens het rijden tussen de 2000 en 2500 toeren
- voornamelijk als ik dan het gas los laat wordt het duidelijker en harder
- als ik dus gewoon gas blijf geven en voorbij deze toeren ga hoor je het amper
- geluid lijkt uit de motor te komen
hierbij komend heb ik wel ontdekt dat mijn uitlaat lekt bij de overgang van midden naar einddemper (ik dacht dat het geluid misschien daarvandaan kan komen) en dit lek heb ik ook ontdekt in de dezelfde periode als dat het geluid is ontstaan (ik wist dat het lek er aan zat te komen).
Is er iemand die het geluid/probleem kent?
Moet ik er direct wat aan laten doen?
Ik heb nu alweer een paar maanden mijn auto in bezit en nu hoor ik ineens tijdens het rijden een vreemd geluid. Ik heb het maar even goed geobserveerd zodat ik het duidelijk aan jullie kan omschrijven.
- gorgelend geluid/alsof je met een mixer pannekoeken mix in een plastic kom mengt (ja vraag me niet hoe maar dit was het eerste wat in me op kwam)
- tijdens het rijden tussen de 2000 en 2500 toeren
- voornamelijk als ik dan het gas los laat wordt het duidelijker en harder
- als ik dus gewoon gas blijf geven en voorbij deze toeren ga hoor je het amper
- geluid lijkt uit de motor te komen
hierbij komend heb ik wel ontdekt dat mijn uitlaat lekt bij de overgang van midden naar einddemper (ik dacht dat het geluid misschien daarvandaan kan komen) en dit lek heb ik ook ontdekt in de dezelfde periode als dat het geluid is ontstaan (ik wist dat het lek er aan zat te komen).
Is er iemand die het geluid/probleem kent?
Moet ik er direct wat aan laten doen?