Beste allemaal,
Na een redelijke tijd van afwezigheid, daar ik niet meer kon inloggen, inmiddels weer online actief binnen dit forum.
Daar ik zelf een paar jaar niks meer heb kunnen posten valt het mij wel op dat er steeds minder activiteit plaatsvind, maar dat is natuurlijk ook wel logisch als je je bedenkt dat de 306 steeds minder in het straatbeeld verschijnt.
Het zijn de liefhebbers die hun 306 in stand houden! Gelukkig!
Ook ikzelf heb niet stilgezeten en wat ik na mijn upgrade, van ombouw handbak naar automaat , heb gedaan is de tellerset omgebouwd van analoog naar digitaal.
Dus eigenlijk van fase 1 naar fase 2.
Aangezien het dashboard er toch uit moest voor deze klus heb ik tevens de kachelradiateur vernieuwd!.
-Dashboard uitbouwen van zowel je eigen auto als van de sloper waar je de onderdelen afhaald.
-Kabelboom welke in het dashboard is verwerkt deze verwijderen.
-Kabelboom fase 2 terugmonteren in het dashboard.
-Kachelradiateur vernieuwen.
-Dashboard terugbouwen.
-Kabelboom op diverse punten aanpassen, denk bijv aan de verlichtinghendel welke van fase 1 anders is dan fase 2 hendel.
Benodigdheden:
-Kabelboom fase 2
-STuurkolom schakelaars.
-Middenconsole panelen fase 2, omdat de mistlamp schakeling bij een fase 2 via de stuurhendel gaat.
Het is allemaal geen hogere wiskunde maar veel sleutelwerk!
In middels alles funktioneel.
Op naar het volgende project, heeft iets te maken van de motor ombouw van 1.8 8v xu7jp4 naar een 2.0 16v xu10j4r.!
Vanzelf sprekend komt hier ook een verslag van maar dit zal pas gaan plaatsvinden winterperiode 2023
Na een redelijke tijd van afwezigheid, daar ik niet meer kon inloggen, inmiddels weer online actief binnen dit forum.
Daar ik zelf een paar jaar niks meer heb kunnen posten valt het mij wel op dat er steeds minder activiteit plaatsvind, maar dat is natuurlijk ook wel logisch als je je bedenkt dat de 306 steeds minder in het straatbeeld verschijnt.
Het zijn de liefhebbers die hun 306 in stand houden! Gelukkig!
Ook ikzelf heb niet stilgezeten en wat ik na mijn upgrade, van ombouw handbak naar automaat , heb gedaan is de tellerset omgebouwd van analoog naar digitaal.
Dus eigenlijk van fase 1 naar fase 2.
Aangezien het dashboard er toch uit moest voor deze klus heb ik tevens de kachelradiateur vernieuwd!.
-Dashboard uitbouwen van zowel je eigen auto als van de sloper waar je de onderdelen afhaald.
-Kabelboom welke in het dashboard is verwerkt deze verwijderen.
-Kabelboom fase 2 terugmonteren in het dashboard.
-Kachelradiateur vernieuwen.
-Dashboard terugbouwen.
-Kabelboom op diverse punten aanpassen, denk bijv aan de verlichtinghendel welke van fase 1 anders is dan fase 2 hendel.
Benodigdheden:
-Kabelboom fase 2
-STuurkolom schakelaars.
-Middenconsole panelen fase 2, omdat de mistlamp schakeling bij een fase 2 via de stuurhendel gaat.
Het is allemaal geen hogere wiskunde maar veel sleutelwerk!
In middels alles funktioneel.
Op naar het volgende project, heeft iets te maken van de motor ombouw van 1.8 8v xu7jp4 naar een 2.0 16v xu10j4r.!
Vanzelf sprekend komt hier ook een verslag van maar dit zal pas gaan plaatsvinden winterperiode 2023