Zoals ik al eerder heb geschreven in een ander topic is op 8 juli op een parkeerplaats de auto naast onze 306 (vermoedelijk) in brand gestoken. Hierdoor is ook zware schade ontstaan aan onze auto. Getaxeerde schade: €4000,00. Restwaarde €40,00... Hartstikke total loss dus. Geschatte waarde van de auto was €900. Waar koop ik voor €900 euro een andere nette en vooral goede auto? Maar goed, dat is een andere discussie.
Maar uiteraard laat ik me niet tegenhouden door een brandwondje. Besloten dus om de auto opnieuw op te bouwen.
Allereerst alle verbrande delen verwijderd. Eigenlijk zag het er erger uit dan het is.
De bumper die ik had gekocht had wel is waar de goede kleur maar bleek bij zorgvuldiger inspectie toch niet heel super te zijn. Er zaten wat scheuren in en krassen op. Daarom uit de oude bumper delen gezaagd en deze in de nieuwe bumper ingelast. Vervolgens de boel geschuurd, geplamuurd, geschuurd en geplamuurd. Spuitplamuur erop en met waterproof schuurpapier glad gepolijst. Het schadebedrijf waar ik lak wilde bestellen raadde mij hun op kleur gemengde spuitbussen aan ipv te spuiten met de compressor. Ik was wel benieuwd maar ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is.
Inmiddels zijn alle delen gespoten, behalve het spatbord. Als alles in de kleur zit het geheel aflakken met 2K lak en dan kan de boel weer in elkaar. Nog wel ergens een nieuwe ruit scoren want die is door de hitte gesprongen. Ook nog even een band bestellen. Ik hoop dat ik de velg schoon kan krijgen en dat ik die net opnieuw hoef te spuiten.
Wordt vervolgd.
Maar uiteraard laat ik me niet tegenhouden door een brandwondje. Besloten dus om de auto opnieuw op te bouwen.
Allereerst alle verbrande delen verwijderd. Eigenlijk zag het er erger uit dan het is.
De bumper die ik had gekocht had wel is waar de goede kleur maar bleek bij zorgvuldiger inspectie toch niet heel super te zijn. Er zaten wat scheuren in en krassen op. Daarom uit de oude bumper delen gezaagd en deze in de nieuwe bumper ingelast. Vervolgens de boel geschuurd, geplamuurd, geschuurd en geplamuurd. Spuitplamuur erop en met waterproof schuurpapier glad gepolijst. Het schadebedrijf waar ik lak wilde bestellen raadde mij hun op kleur gemengde spuitbussen aan ipv te spuiten met de compressor. Ik was wel benieuwd maar ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is.
Inmiddels zijn alle delen gespoten, behalve het spatbord. Als alles in de kleur zit het geheel aflakken met 2K lak en dan kan de boel weer in elkaar. Nog wel ergens een nieuwe ruit scoren want die is door de hitte gesprongen. Ook nog even een band bestellen. Ik hoop dat ik de velg schoon kan krijgen en dat ik die net opnieuw hoef te spuiten.
Wordt vervolgd.
Voor de hobby:
Peugeot 306 1,6 8v Break 2000
Peugeot 306 1,6 8V Cabriolet 1999
Voor dagelijks:
Mercedes C220 CDI Estate Automaat
Hyundai Kona Electric
Peugeot 306 1,6 8v Break 2000
Peugeot 306 1,6 8V Cabriolet 1999
Voor dagelijks:
Mercedes C220 CDI Estate Automaat
Hyundai Kona Electric