Hallo,
Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest. Mijn geliefde 306 had een flinke schade. Na lang nadenken toch laten herstellen.
Maar nu heeft zich het volgende probleem aangediend: de kachelslang is bij de overgang naar de kachelradiator afgebroken (het plastic gedeelte, op de foto het rechterpijpje).
En natuurlijk is het onderdeel (6464XB) niet meer leverbaar. Ook op de sloop niks te vinden (toch al niet echt wenselijk gezien de leeftijd).
Voor andere motoren nog wel, maar dan loopt het bochtenwerk niet goed. En die slangen zijn niet flexibel dus eigenlijk heb ik daar dus niks aan.
Nu ben ik geneigd om toch een niet passend onderdeel te kopen zodat de aansluiting op de kachelradiator goed past, de nieuwe slang af te snijden niet al te ver van de overgang naar de kachelradiator, een deel van de oude slang af te snijden en dan via een koppelstuk de rest van de oude slang aan te sluiten. Maar ja, die oude slang is ook 23 jaar oud...
Is dit een goed idee, of hebben jullie betere ideeen? Ik hoor het graag...
Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest. Mijn geliefde 306 had een flinke schade. Na lang nadenken toch laten herstellen.
Maar nu heeft zich het volgende probleem aangediend: de kachelslang is bij de overgang naar de kachelradiator afgebroken (het plastic gedeelte, op de foto het rechterpijpje).
En natuurlijk is het onderdeel (6464XB) niet meer leverbaar. Ook op de sloop niks te vinden (toch al niet echt wenselijk gezien de leeftijd).
Voor andere motoren nog wel, maar dan loopt het bochtenwerk niet goed. En die slangen zijn niet flexibel dus eigenlijk heb ik daar dus niks aan.
Nu ben ik geneigd om toch een niet passend onderdeel te kopen zodat de aansluiting op de kachelradiator goed past, de nieuwe slang af te snijden niet al te ver van de overgang naar de kachelradiator, een deel van de oude slang af te snijden en dan via een koppelstuk de rest van de oude slang aan te sluiten. Maar ja, die oude slang is ook 23 jaar oud...
Is dit een goed idee, of hebben jullie betere ideeen? Ik hoor het graag...