Hallo allemaal!
Vorige week de krukaskeering vervangen, alleen bij het verwijderen van de oude keerring merkte ik dat er geen schouder of iets zit dat de keerring tegenhoud. Bij het plaatsen van de nieuwe keerring schoot de ring aan de onderzijde ook bijna het tandwiel voor de oliepomp in, uiteindelijk nog wel voorzichtig terug kunnen pielen met een priem maar heb er in het achterhoofd enige zorgen over voor later als het blok weer in elkaar zit.
Kan het verschieten van de onderzijde slijtage indiceren van één van de paringsoppervlakken van het onderblok of krukas schacht? Aan het eind leek het wel stevig te zitten, geen beweging of dergelijke, maar omdat er geen schouder aan de achterzijde zit en aan de voorzijde de draaiende krukas poelie voor de distributie zit heb ik wel zorgen over als de keerring naar buiten wordt gedrukt tegen de distributie poelie aan.
Mist er een onderdeel of hoort dit fabrieks zo?
Vorige week de krukaskeering vervangen, alleen bij het verwijderen van de oude keerring merkte ik dat er geen schouder of iets zit dat de keerring tegenhoud. Bij het plaatsen van de nieuwe keerring schoot de ring aan de onderzijde ook bijna het tandwiel voor de oliepomp in, uiteindelijk nog wel voorzichtig terug kunnen pielen met een priem maar heb er in het achterhoofd enige zorgen over voor later als het blok weer in elkaar zit.
Kan het verschieten van de onderzijde slijtage indiceren van één van de paringsoppervlakken van het onderblok of krukas schacht? Aan het eind leek het wel stevig te zitten, geen beweging of dergelijke, maar omdat er geen schouder aan de achterzijde zit en aan de voorzijde de draaiende krukas poelie voor de distributie zit heb ik wel zorgen over als de keerring naar buiten wordt gedrukt tegen de distributie poelie aan.
Mist er een onderdeel of hoort dit fabrieks zo?