hey mensen,
bij de auto die ik heb gekocht hebben ze er een nieuwe koppakking opgezet omdat deze lek was, nu zat er allemaal bruine troep in het koelvloeistof reservoir... ik heb besloten alles eruit te laten lopen... door te spoelen ( eerst gewoon, daarna met draaiende motor)
en daarna gewoon weer bij te vullen met koelvloeistof.
nu heb ik in de slang geknepen om de lucht eruit te krijgen, ontluchtingsventiel open gezet... en steeds bijgevuld.
nu reed ik even een klein stukje (ongeveer 1 - 3 km) en toen zat de temp al op 90graden.. ik reed overigens rustig door de stad. ben even 10min weggeweest om weer terug te rijden maar de temp liep op tot 100 graden en bijna 110 graden... dus langs de kant gezet, maar de ventilator sloeg pas aan bij de 100graden. (is dit normaal dat hij zolaat aanslaat?)
nu denk ik dat er nog ergens een luchtbel zit ofzo en dat hij daarom niet goed koelt... weet iemand een goede manier om deze te ontluchten?
mvg
Mike
bij de auto die ik heb gekocht hebben ze er een nieuwe koppakking opgezet omdat deze lek was, nu zat er allemaal bruine troep in het koelvloeistof reservoir... ik heb besloten alles eruit te laten lopen... door te spoelen ( eerst gewoon, daarna met draaiende motor)
en daarna gewoon weer bij te vullen met koelvloeistof.
nu heb ik in de slang geknepen om de lucht eruit te krijgen, ontluchtingsventiel open gezet... en steeds bijgevuld.
nu reed ik even een klein stukje (ongeveer 1 - 3 km) en toen zat de temp al op 90graden.. ik reed overigens rustig door de stad. ben even 10min weggeweest om weer terug te rijden maar de temp liep op tot 100 graden en bijna 110 graden... dus langs de kant gezet, maar de ventilator sloeg pas aan bij de 100graden. (is dit normaal dat hij zolaat aanslaat?)
nu denk ik dat er nog ergens een luchtbel zit ofzo en dat hij daarom niet goed koelt... weet iemand een goede manier om deze te ontluchten?
mvg
Mike