Sinds kort hoor ik een kloppend geluid als ik naar rechts stuur en gas geef. Bij scherpe bochten naar rechts zonder gas te geven hoor ik het niet, dus ik denk dat het in de aandrijving zit. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
hoor je dit geluid alleen bij stilstand ?
als het gebeurd als je rijd is het misschien de homokineet van je aandrijfas. kijk eens of je ashoezen nog heel zijn, soms gaan deze stuk waardoor er vuil in de homokineet terecht komt en deze dan binnen notime kapot gaat. als je het alleen hoort als je stilstaat, dan misschien je stuurbekrachtigingspomp die het geluid geeft. aangezien je als je aan je stuur draait deze pomp druk zou moeten opbouwen. luister eens onder de motorkap als je die handeling uitvoert waar het geluid ongeveer vandaan komt.
controleer je ashoes even of deze gescheurd is, denk dat het geluid van je homokineet afkomt.
vaak geven deze een kloppend geluid als ze kapot zijn terwijl er gestuurd word. mocht je nou geen scheur in de ashoes zien, dan heb je kans dat ie gewoon normaal versleten is.
een complete aandrijfas incl. homokineet kost je denk ik rond de 130 euro, das excl. montage.
let op, als je zelf een aandrijfas gaat vervangen dat je ook versnellingsbakolie verliest. je kan evt. kijken wat een asje ongeveer kost op : www.hbase.nl het zijn bruto prijzen, daar gaat dus nog iets vanaf. zo weet je ongeveer wat zo een asje kost (immitatie)
Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad. Bij de Bosch-garage kostte een nieuwe aandrijfas € 200,-. Ik ben toen naar sloperij Klijnstra in Nagele gegaan, die had een gebruikte as voor € 50,- en een nieuwe voor € 100,- Hij kon hem er ook inzetten voor € 50,- erbij.
Bij een gebruikte as weet je nooit hoeveel die al gelopen heeft en is de kans groot dat je hem later weer moet vervangen.
het kan ook gewoon een aantal losse bouten zijn van je wiel geloof mij wij hebben het gehad check het even als er een klepje voor de bouten zit............ bij ons stond het wiel er scheef onder not a pretty sight....!
ik heb hetzelfde alleen wanneer ik naar links ga, bij mij is de motorsteun afgebroken...., deze wordt deze week hersteld...
Ik heb precies hetzelfde probleem als ik naar recht stuur en gas geef. Nou heb ik mijn linker steek-as eergisteren laten vervangen, want ik was overtuigd dat de linker steek-as stuk was. Zo gezegd zo gedaan en €140 lichter zat de nieuwe linker steek-as er onder. Ik was nieuwsgierig dus heb meteen de eerste bocht naar recht weer even uitgeprobeerd of het probleem nu verholpen was, alleen is het geklop/getik nog veel erger geworden...... Dus mijn vraag is; "wat kan dit dan zijn"
heeft iemand een idee, dan hoor ik het graag.... ;) |