VRAAG KAN IK EEN FASE 2 BUMPER ZONDER AANPASSINGEN MONTEREN OP EEN FASE 1 MODEL 306 BJ 94.
En is het mogelijk om fase 2 koplampen te monteren op een fase 1.
Ja dat kan echter loopt de voorbumper van de fase 2 en 3 ronder aan de voorzijde waardoor er een kier kan ontstaan tussen de grille en de bumper. Koplampen van fase 2 en 3 zijn te plaatsen op een fase 1 alleen zul je dan ook de motorkap en de bovenbalk bij je radiateur moeten vervangen zodat de koplampen daar weer inpassen en in sommige gevallen zul je ook de voorschermen moeten aanpassen cq vervangen door die van een fase 2 of 3 omdat de lampen niet helemaal netjes aansluiten bij je voorscherm kortom als je het wil doen zal je een complete fase ombouw moeten doen.
kijk, ik heb een foto van fase 3 bumper op een fase 1 wagen.
als je goed kijkt zie je dat er een kier was maar dit is (lelijk naar mijn mening) opgelost door wat rubber tussen de grille en bumper te steken
het is dus zeker mogelijk! maar complete fase ombouw is meer aan te raden denk ik
Sander schreef:heb je daar misschien een foto van bovenaf van Benny ?
ben benieuwd hoe groot die kier nou echt is :)
euh niet echt
ik heb wel nog een andere foto die iets of wat 'bovenaanzicht' benaderd.
die is van wat hoger getrokken.
maar echt duidelijk is het niet...
wat een VETTE 306 by the way 8) 8) 8)
was deze bumper perfekt aanpassend had ik em al in mn bezit! :D
tja hoe weet je dat ie niet aangepast is die bumper.
naar mijn weten verschillen de phase's ook in breete zowel voor als achter.
ik heb namelijk een phase 2 achterbumper (carzone)
op mijn phase 1 maar hij past voor geen meter.
hij is echt een stukkie smaller scheeld nie veel maar net genoeg om 1 zijkant niet passend te krijgen.
dit is echter al na wat aanpassingen.
ik heb de ophangings punten zowel aan de zijkant als in de bumper weggehaald en zelf nieuwe gemaakt.
maar ja als je aan de slag gaat met plyester past alles.
en is ook alles passend te krijgen