Ik heb weer een probleempje gevonden... Omdat mijn dashboard verlichting niet meer goed was, heb ik alle lampjes vervangen. Het acculampje had ook nog nooit gebrand en ik dacht dat het na het vervangen wel zou branden. Alles weer gemonteerd en getest, hij doet het niet... . Waarschijnlijk heeft het nog nooit gewerkt de afgelopen jaren, heb hem zelf nog maar net. Nu wordt de dynamo dus ook niet bekrachtigd en begint dus pas te laden als je een paar keer stevig gas geeft. De dynamo wordt namelijk altijd bekrachtigd via het acculampje. Daarna heb ik getest met een lampje rechtstreeks op de plus van de accu en de aansluiting van de dynamo. Testlampje begon meteen te branden en nadat de auto liep ging het testlampje ook meteen uit en begon de dynamo meteen te laden. Dus de dynamo is goed. De draad die op de dynamo zit om te bekrachtigen is bruin en zal dus wel ergens onderbroken wezen o.i.d. Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad en een oplossing gevonden? Het gaat om een 306 Cabrio 1.8 van 1995. Gaan van het voorjaar met de auto op vakantie en wil de spullen dan wel goed voorelkaar hebben .
Groeten Marcel
Groeten Marcel