Beste forum leden,
Allereerst iedereen gegroet, dit is mijn 1e bericht op het forum.
Heb net mijn 1e auto gekocht 306 XT maar kan nog nie echt genieten want zie een lekkage dat me irriteert. Je weet toch als je net je auto hebt gekocht wil je gewoon dat ie goed rijdt.
Lekkage is als ik voor de motorkap sta links achter.
Volgende vragen:
1. is het motorolie of benzine. (denk motorolie)
2. is de oorzaak lekke koppakking( kan omdat ik dat al op veel forums heb gelezen)
3. wat kan het nog meer zijn
4. heb nog niet echt last van te warme motor/ wel van benzine lucht in de auto als verwarming aanstaat.
Als laatst heb ik nie zoveel verstand van autos kom er nu een beetje in. Weet nog wel wat cilinders en zuigers zijn dus dat gaat nog.
Ik wil eigenlijk nie dat het de koppakking is want reparatie kost 500- 600 euro. Dat geld heb ik nu niet. Daarom ben ik ook op dit forum en op google enz gaan lezen.
Hieruit heb ik wel gehaald dat peugeot een abonnement heeft op koppakingen.
Graag jullie advies.
Gegevens auto 306 XT
1.8 4 cil 8 kleppen
Allereerst iedereen gegroet, dit is mijn 1e bericht op het forum.
Heb net mijn 1e auto gekocht 306 XT maar kan nog nie echt genieten want zie een lekkage dat me irriteert. Je weet toch als je net je auto hebt gekocht wil je gewoon dat ie goed rijdt.
Lekkage is als ik voor de motorkap sta links achter.
Volgende vragen:
1. is het motorolie of benzine. (denk motorolie)
2. is de oorzaak lekke koppakking( kan omdat ik dat al op veel forums heb gelezen)
3. wat kan het nog meer zijn
4. heb nog niet echt last van te warme motor/ wel van benzine lucht in de auto als verwarming aanstaat.
Als laatst heb ik nie zoveel verstand van autos kom er nu een beetje in. Weet nog wel wat cilinders en zuigers zijn dus dat gaat nog.
Ik wil eigenlijk nie dat het de koppakking is want reparatie kost 500- 600 euro. Dat geld heb ik nu niet. Daarom ben ik ook op dit forum en op google enz gaan lezen.
Hieruit heb ik wel gehaald dat peugeot een abonnement heeft op koppakingen.
Graag jullie advies.
Gegevens auto 306 XT
1.8 4 cil 8 kleppen