Hallo beste 306 bezitters :d
Ik wou mij graag even voorstellen aangezien ik mij gister heb geregistreerd voor dit forum.
Ik ben Romy aka Grietje, 22 jr, studente en autogek.
![[Afbeelding: datbenik-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/datbenik-1.jpg)
Mijn eerste eigen auto was een Citroen AX, omgebouwd in rally-set-up. Maar omdat dit niet echt lekker reed (herrie), de lak + kleur lelijk was, hij had kleine schade en op papier maar een waardeloos 1.1tje was heb ik deze in onderdelen genomen en gesloopt.
De vervanger werd een AX GT welke ik nog steeds heb.
Deze is door mijzelf vrijwel volledig opnieuw opgebouwd. Stevig verlaagd, goed stug, dubbeltraps carb motorblok met afgedraaid vliegwiel. Hele onderstel heb ik zelf opgebouwd, motorblok grotendeels zelf opgebouwd. Ben er wel een dik half jaar mee bezig geweest en klaar issie nooit, echte (lowbudget)Hobby-auto. Rijd er vooral slalom mee, wat ie lekker doet. Deze gaat nooit weg :)
![[Afbeelding: DSC_0362-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/DSC_0362-1.jpg)
![[Afbeelding: SlalomGT3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/SlalomGT3-1.jpg)
Dus kocht ik nog een AXje, een GT 5 deurs als daily. Deze volledig standaard gelaten, erg leuk ding!
Helaas ging dat niet goed... Toen ik deze januari opweg was naar het zuiden van het land werd ik compleet verrast door ijzel (geen radio..) en sloegen we over de kop...
Er was van me lieve autotje niet veel meer over :(
![[Afbeelding: 5-2.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/5-2.jpg)
Na dit ongeluk heb ik ook in mijn andere AX een tijdje niet gereden, ik wou wat anders dan AX... Omdat ik al tijden droomde van een 2CV of Kever besloot ik een Kever aan te schaffen.... Een VW 1303S uit 1974. Erg gaaf ding, maar ook hier bleek dagelijks niet echt lange afstanden mee te rijden, iig niet met de rijangst die ik opgelopen heb door het ongeluk...
Deze kever staat dus weer te koop, en toen moest ik opzoek naar een modernere auto, zwaarder dan AX, maar niet te duur, liefst frans.
Zodoende ben ik nu opzoek naar een leuke (phase 1) 306! Ik heb er al een paar op het oog, waarschijnlijk heb ik er 1 voor het einde van de week.
Een phase 1 met TU vind ik fijn omdat dat voor mij bekende techniek is. Die koppakkingen ach, zoveel als dat ik er al gedaan heb kan ik dat met mijn ogen dicht :D We hebben ook al een keer een 1.6 TU met MPI (alleen dan uit een 106 rallye) in een AX gelepeld dus ook het MPI systeem ken ik aardig.
306 vind ik er ook leuk uitzien, daar is ook qua uiterlijk leuke dingen mee te ondernemen :D
Ik zal jullie opde hoogte houden als ik een 306 heb :D
Meteen een vraag, zijn er folders o.i.d. van de 306 waar miss orginele stripings e.d. in staan? Ik ben wel van de striping en de 306 zal ook voorzien worden, maar ik hou ook heel erg van orgineel. De GT heeft daarom een striping die uit een accesoires folder uit 1988 komt, orgineel en past bij de tijd/stijl van de auto (en alle andere uiterlijke dingen zijn orgineel citroen ;)). Zoiets wil ik met de 306 ook, als dat bestaat....
Ik wou mij graag even voorstellen aangezien ik mij gister heb geregistreerd voor dit forum.
Ik ben Romy aka Grietje, 22 jr, studente en autogek.
![[Afbeelding: datbenik-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/datbenik-1.jpg)
Mijn eerste eigen auto was een Citroen AX, omgebouwd in rally-set-up. Maar omdat dit niet echt lekker reed (herrie), de lak + kleur lelijk was, hij had kleine schade en op papier maar een waardeloos 1.1tje was heb ik deze in onderdelen genomen en gesloopt.
De vervanger werd een AX GT welke ik nog steeds heb.
Deze is door mijzelf vrijwel volledig opnieuw opgebouwd. Stevig verlaagd, goed stug, dubbeltraps carb motorblok met afgedraaid vliegwiel. Hele onderstel heb ik zelf opgebouwd, motorblok grotendeels zelf opgebouwd. Ben er wel een dik half jaar mee bezig geweest en klaar issie nooit, echte (lowbudget)Hobby-auto. Rijd er vooral slalom mee, wat ie lekker doet. Deze gaat nooit weg :)
![[Afbeelding: DSC_0362-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/DSC_0362-1.jpg)
![[Afbeelding: SlalomGT3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2009/04/SlalomGT3-1.jpg)
Dus kocht ik nog een AXje, een GT 5 deurs als daily. Deze volledig standaard gelaten, erg leuk ding!
Helaas ging dat niet goed... Toen ik deze januari opweg was naar het zuiden van het land werd ik compleet verrast door ijzel (geen radio..) en sloegen we over de kop...
Er was van me lieve autotje niet veel meer over :(
![[Afbeelding: 5-2.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/5-2.jpg)
Na dit ongeluk heb ik ook in mijn andere AX een tijdje niet gereden, ik wou wat anders dan AX... Omdat ik al tijden droomde van een 2CV of Kever besloot ik een Kever aan te schaffen.... Een VW 1303S uit 1974. Erg gaaf ding, maar ook hier bleek dagelijks niet echt lange afstanden mee te rijden, iig niet met de rijangst die ik opgelopen heb door het ongeluk...
Deze kever staat dus weer te koop, en toen moest ik opzoek naar een modernere auto, zwaarder dan AX, maar niet te duur, liefst frans.
Zodoende ben ik nu opzoek naar een leuke (phase 1) 306! Ik heb er al een paar op het oog, waarschijnlijk heb ik er 1 voor het einde van de week.
Een phase 1 met TU vind ik fijn omdat dat voor mij bekende techniek is. Die koppakkingen ach, zoveel als dat ik er al gedaan heb kan ik dat met mijn ogen dicht :D We hebben ook al een keer een 1.6 TU met MPI (alleen dan uit een 106 rallye) in een AX gelepeld dus ook het MPI systeem ken ik aardig.
306 vind ik er ook leuk uitzien, daar is ook qua uiterlijk leuke dingen mee te ondernemen :D
Ik zal jullie opde hoogte houden als ik een 306 heb :D
Meteen een vraag, zijn er folders o.i.d. van de 306 waar miss orginele stripings e.d. in staan? Ik ben wel van de striping en de 306 zal ook voorzien worden, maar ik hou ook heel erg van orgineel. De GT heeft daarom een striping die uit een accesoires folder uit 1988 komt, orgineel en past bij de tijd/stijl van de auto (en alle andere uiterlijke dingen zijn orgineel citroen ;)). Zoiets wil ik met de 306 ook, als dat bestaat....